Szerző: Fidelio
2025.04.04.
Ahogy arról mi is beszámoltunk, február 16-án a Kulturális és Innovációs Minisztérium újra kiírta a Zeneakadémia rektori pályázatát, amely mind előadó-, mind alkotóművészek, valamint zenetudósok számára nyitva állt. Vigh Andrea rektor kinevezésének lejárta óta Kutnyánszky Csaba általános rektorhelyettes látta le a rektori feladatokat, mivel a 2023-as kiírásra a Kulturális és Innovációs Minisztérium szerint nem érkezett érvényes pályázat. Ezúttal azonban három jelölt is akad: Farkas Gábor zongoraművész, Győriványi Ráth György karmester és Kelemen Barnabás hegedűművész pályázott. A döntés végső határideje május 16.
Farkas Gábor zongoraművész, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Billentyűs és Akkordikus Hangszerek Tanszékének vezetője pályázata a Megújulás, hagyománytisztelet, keleti nyitás címszavakra épül. Ebben
legfontosabb fejlesztésként egy zenekari mesterképzés létrehozása áll.
A pályázat a szükséges infrastrukturális fejlesztések mellett szót ejt a tanárképzés megújításáról és számos hazai és nemzetközi, elsősorban ázsiai együttműködés lehetőségéről, végül Vásáry Tamás és Falvai Sándor ajánlásával zárul.
Győriványi Ráth György karmester strukturális átalakítások kérdését veti fel a pályázatában, illetve azzal is foglalkozik, miért problematikus, hogy a művésztanároknak tudományos fokozatot kell szerezniük az egyetemi oktatáshoz. Felsorolja a növendékek tehetséggondozásának hazai és külföldi lehetőségeit, illetve hogy milyen interdiszciplináris programokkal lehetne segíteni a hallgatókat gyakorlati tapasztalatot szerezni. Emellett ő is kitér az infrastrukturális fejlesztésekre, illetve foglalkozik az intézmény koncertprogramjával is.
Kelemen Barnabás hegedűművész, a Fesztivál Akadémia Budapest művészeti vezetője
a nemzetközi versenyek fontosságát hangsúlyozza pályázatában, és hogy a szólistapályára készülő növendékek esetében ösztönözni kellene az ezeken való részvételt.
Ő is különválasztaná a szólistáktól a zenekari zenésznek, kamarazenésznek vagy tanárnak készülő muzsikusok képzését. Kiemeli az előkészítő szak fontosságát, és a tehetségnevelés különböző szegmenseinek összehangolását. A fejkvóta alapú finanszírozás átalakítását javasolja, és kizárja a modellváltás lehetőségét.
A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen április 7-én hallgatják majd meg mindhárom pályázó koncepcióját.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.