2025. január 9., csütörtök

NEM TUD A RENDSZERLEÁLLÁS ALATT ELVESZETT HÍVÁSRÓL AZ ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

NÉPSZAVA
Szerző: DANÓ ANNA
2025.01.09.


Kedden több órára leállt az OMSZ informatikai rendszere, hosszú ideig megszűnt a biztonságos mentésirányítás, a cég internet alapú belső telefonjai sem működtek.


Nincs tudomása „elveszett hívásról” az Országos Mentőszolgálatnak (OMSZ) – közölte lapunkkal a szervezet kommunikációs igazgatója. Mint arról a kontroll.hu írt, kedden több órára leállt az OMSZ informatikai rendszere, hosszú ideig megszűnt a biztonságos mentésirányítás, a cég internet alapú belső telefonjai sem működtek.

Lapunk úgy értesült, hogy délelőtt 11 óra és délután 16 óra között egyáltalán nem tudták fogadni a hívásokat a mentésirányítók, mert a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ) internet hálózata meghibásodott, és az irányítócsoportok számára elérhetetlenné váltak a mentőautók is. Amikor egy beteg felhívta a 112-t, az operátor látta is, hogy melyik megyéből jött a hívás, de azt nem tudta továbbítani.

Az OMSZ lapunknak azt írta: a mentőszolgálat rendszerei hamar átálltak a tartalékra, a rádiós kapcsolattartásra és papír alapú működésre. Azaz a hívásirányítók a tetra-rádión keresztül továbbították a 112-re beérkező hívásokat a megyékben dolgozó munkatársaiknak. Ha működik az mentők informatikai rendszere, akkor az esetről a megyék megkapják az úgynevezett adatlapot is, amelyen a segítségre szoruló pontos paraméterei olvashatók. A keddi leállás alatt ezeket az adatokat csak beolvasni tudták...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.