FACEBOOKSzerző: GÁBOR GYÖRGY2024.06.01.
No mármost, mindazok, akik nem illegális úton jutottak az érettségi bizonyítványukhoz, tudják – amint arról elsőként Hésziodosz az Istenek születése 901-902-ben beszámolt –, hogy Béke nincs önmagában. Vagyis Zeusz második feleségétől, Themisztől származó három lánya, a hórák, azaz Eunomia, (Törvényesség), Diké (Jog) és Eiréné (Béke) együtt laknak az Olümposzon, „a földi halandók munkájára együtt felügyelnek”, együtt járnak mindenhová, mert csak együttesen tölthetik be isteni szerepüket: ha egyik is hiányzik, nincs sem béke, sem törvényesség, sem igazságosság.
Erről az antik filozófusok – máig megszívlelendő módon – sokat értekeztek. Nem az ő hibájuk, hogy a Fidesz-KDNP nagy harcosai nem olvassák őket (sem).
Kérdem hát, hogy milyen vonulgatás ez a mai, amelyet ezeknek a tudatlan frátereknek van képük „Békemenetnek” blaszfemizálni, holott köreikben garantáltan nincs jelen sem a Törvényesség, sem az Igazságosság?
Ám, ahogy elnézem a menetet, élén az ötös számú tagkönyvtulajjal, Semjénnel, Deutsch Tamással, Németh Szilárddal, Fásy Ádámmal, Pataky Attilával és a többi szellemóriással, a menet épp egy közbülső állomásnál tarthat, amikor Zeusz első feleségét, Métiszt, az „Értelem asszonyát” már lenyelte (886-890), de még nem pattant ki a fejéből a bölcsesség, a tudás és a szellem újabb istennője, Pallasz Athéné.
Így aztán sem Béke, sem Törvény, sem Igazságosság, sem Bölcsesség, csak parancsba adott felvonulás van, vidékről idebuszoztatott tömeg van és szigorú utasítások és hatalmi elvárások vannak. Épp, mint Dionüszosz felvonulásai, amelyek leginkább pusztító őrületbe szoktak torkollni.