Szerző: fókuszcsoport
2024.04.21.
Tartalom:
00:00 Előszó
- Az EU 27 tagállamából Magyarországon kötötték el a hirdetők a hatodik legmagasabb összeget úgynevezett „társadalmi kérdésekről, politikáról vagy választásokról” szóló hirdetésekre.
- A lakosságszám arányában csak két országban költöttek többet ilyen hirdetésekre, mint Magyarországon.
- A kormánypárti Megafon központ egymaga több pénzt költött, mint számos európai ország összes politikai hirdetője.
- Míg nálunk a Megafon és a CÖF uralja a politikai hirdetések piacát, más országokban inkább pártok, független civil szervezetek vagy üzleti vállalkozások tartoznak a top hirdetők közé.
A Magyarországon elköltött összegek meghaladják olyan, nálunk jóval nagyobb lakosságszámmal rendelkező országok költéseit is, mint Franciaország vagy Spanyolország.
Kiszámoltuk a lakosságarányos, 100 ezer lakosra vetített költéseket is az Eurostat 2023-as népességadatai alapján.A század közepére félmillióval kevesebben leszünk, viszont duplájára nő a 80 év feletti és eltartottak száma. Az Egyensúly Intézet javaslatcsomagot készített a munkaerőhiány megoldására. Interjúk a témában a szerkesztőtől.
Ma egy olyan nemzedék nő fel, amelyik talán már a nagyszüleitől sem hallhatja, mi történt a holokauszt idején. Foglalkozik ezzel a magyar oktatás? Goldmann Mártát, a Holokauszt emlékközpont munkatársát kérdeztük a 80. évforduló kapcsán.
A Francia Intézet Budapesten egy egész hetet szentelt a Fake News témának, mert fontosnak tartja ellene harcolni. A CÖF lejárató hirdetései sem kerülték el a figyelmüket. Kárpáti János összefoglalóót készített az eseményről.
A műsor második órájában Megbeszéltük a hét legfontosabb eseményeit Révész Sándorral, a hvg publicistájával, Batka Zoltánnal, a Népszava újságírójával és Bolgár Györggyel. Műsorunkat visszanézhetik a Klubrádió YouTube csatornáján.
szükség van a meglévő, kiemelkedő exportsikereket elért vállalatok bázisán nemzetközi piacon elismert magyar brandek felépítésére.