2024. december 11., szerda

LÁZÁR JÁNOS MOST A MÁV LEGÉRTÉKESEBB INGATLANAIT ADNÁ MAGÁNKÉZBE

VÁLASZ ONLINE
Szerző: ZSUPPÁN ANDRÁS
2024.12.09.


Történelmi bűnt készül elkövetni Lázár János a magyar vasút és Budapest ellen: 99 évre magánkézbe adná egy sebtében kiírt, összecsapott pályázattal a főváros négy nagy pályaudvarát, a Nyugatit, a Keletit, a Délit és Kelenföldet, valamint a kapcsolódó barnamezős területeket, összesen 89 hektárt.


Szinte nem akar hinni az ember a szemének. Egy európai főváros legértékesebb fejlesztési tartalékterületeit lehet most elvinni egyben, némi felújítási ígéret fejében. És nem kell érte konkrétan vállalni szinte semmit. Se vasútfejlesztést, se zöldterületet, se a történelmi épületállomány valódi rehabilitációját, se új gyalogos és kerékpáros összeköttetéseket, esetleg autóutak, kötöttpályás kapcsolatok megépítését. Semmit: csak azt, amit maguk a pályázók akarnak.

Cserébe lehet építeni szabadon bármit, például irodaházat vagy bevásárlóközpontot. Faltól falig, zsúfoltan, ahogy azt tették a Bosnyák tér mögött vagy az Ajtósi Dürer soron. Papíron a terület állami tulajdonban marad, de csak papíron, mert az újonnan létrejött projektcégek földhasználati jogot szereznek a fejleszthető részekre, és az ott felépülő építményeknek már a tulajdonosai lesznek.

Kínálkozik a párhuzam a kastélyvagyon elherdálásával, hiszen a módszer igen hasonló: a közvagyon szemérmetlen elajándékozása. De mégis lényegesek a különbségek. Látogatható kastélymúzeumot fenntartani valóban nem nagy bolt, inkább teher, ezért is lenne állami feladat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.