Szerző: ZSUPPÁN ANDRÁS
2024.08.22.
Három évvel ezelőtt egy hasonló nyárvégi napon azért mentünk Csopakra, hogy megnézzük, mi a helyzet az egykori Bahart-kikötővel, amit az állami tulajdonú hajózási cég a település akarata ellenére egyszerűen eladott. A Magyar Turisztikai Ügynökség fennhatósága alá tartozó Bahart eredetileg négy kikötőjét akarta privatizálni arra hivatkozva, hogy nem lehet őket nyereségesen üzemeltetni. Ez a balatoni turizmus felfutását látva nehezen hihető magyarázatnak tűnt. A négyből három község – Balatonakali, Balatonkenese és Balatonudvari – végül meg tudta menteni a kikötőjét, a negyedik, Csopak azonban nem. A másik három esetben az önkormányzatok megkapták huszonöt évre ingyenes használatba a területeket, Csopaknak azonban kizárólag a mólót ajánlotta fel az állami cég, a szomszédos közparkot nem. Miután ebbe az önkormányzat nem ment bele, az egész területet meghirdették eladásra. A vevő a Sápi Major Kft. nevű cég lett, amely döbbenetesen nagy összeget, 890 millió forintot kínált a nagyrészt közpark besorolású, nem beépíthető ingatlanért.
Már annak idején sem lehetett érteni, hogy miért fizet valaki ennyi pénzt egy területért, amit elvileg nem nagyon tud hasznosítani. Elvileg: hiszen eléggé kínálta magát a feltételezés, hogy a cél a partszakasz átformálása lehet. A Sápi Major Kft. tulajdonosát, Abronits Róbertet NER-közeli építési vállalkozóként szokás jellemezni; korábban szorosan kötődött az azóta korrupciós ügyek miatt megbukott Völner Pál államtitkárhoz...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.