Szerző: JANDÓ ZOLTÁN
2024.08.23.
Ötven csatornára szerveznek reklámokat
Tavaly október közepén jelentette be a Gazdasági Versenyhivatalnak a Mészáros-csoporthoz tartozó STATUS MPE Magántőkealap, hogy „közvetetten egyedüli irányítást szerez a Visus Invest Vagyonkezelő Kft. és az általa irányított Atmedia Kft. és leányvállalatai felett.” (pdf) A felvásárlás fontos hír volt,
Tavaly október közepén jelentette be a Gazdasági Versenyhivatalnak a Mészáros-csoporthoz tartozó STATUS MPE Magántőkealap, hogy „közvetetten egyedüli irányítást szerez a Visus Invest Vagyonkezelő Kft. és az általa irányított Atmedia Kft. és leányvállalatai felett.” (pdf) A felvásárlás fontos hír volt,
az Atmedia ugyanis meghatározó szereplő a hazai reklámpiacon, különösen a tévés szegmensben.
A cég egy úgynevezett sales house, vagyis a vele szerződésben álló médiumok hirdetéseit kezeli. Az érintett cégek – jellemzően tévécsatornák – átadják az Atmediának a reklámfelületeiket, amely ezt követően hirdetőket szerez ezekre. A médiavállalkozásoknak azért éri ez meg, mert egyrészt a hirdetésszervezés egy külön szakma, amely speciális tudást igényel, másrészt nagyobb csomagban sokkal jobb eséllyel és magasabb áron kelnek el a reklámfelületeik.
Az Atmedia ebben a műfajban – legalábbis a televíziós piacon – egyértelműen a legnagyobb Magyarországon. Közel ötven csatornával állnak kapcsolatban, egyebek mellett ők értékesítik a TV2-csoport, a közmédia, a Hír TV és az ATV hirdetései felületeit is. A vállalat éves árbevétele már jó ideje meghaladja a 40 milliárd forintot, nyeresége pedig rendre 1-1,5 milliárd forint között alakul évente...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.