2024. július 20., szombat

NAHALKA ISTVÁN: MÁR MÁS A TANKÖNYV FUNKCIÓJA, CSAK ITT MÉG NEM VETTÉK ÉSZRE

HÍRKLIKK
Szerző: MILLEI ILONA
2024.07.19.


Az iskolák szeptemberre megkapják az ingyen tankönyveket, ott lesznek a diákok kezében. Ugyanakkor a tartalmukat tekintve, folyamatosak a kifogások velük szemben – mondja Nahalka István. Az oktatáskutató szerint ez a hatalom egy központosított állami irányításban hisz, és uralni akarja azokat a terepeket, ahol elég erősen be lehet avatkozni a folyamatokba. A modern iskolarendszerekben a tankönyv olyan szerepet kezd betölteni, mint egyfajta ismeretforrás más ismeretforrások mellett, a mi oktatási rendszerükben pedig nagyon hagyományos, többszáz éves funkciója van a tankönyvnek, amin már rég túl kellene lennünk.


Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár büszkén jelentette be kedden, hogy a közoktatási intézmények első körben 12 millió tankönyvet rendeltek, és szerinte a szeptemberi pótrendeléskor még 1 millióra lesz igény. A megrendelt tankönyvek gyártása a napokban fejeződik be a debreceni Alföldi Nyomdában, a tanévkezdésre pedig minden iskolában ott lesznek a tankönyvek. Ezek alapján lehet állítani, hogy minden rendben van a tankönyvek körül?

Annak, hogy a tankönyvek elkészülnek, és szeptemberben ott lesznek a gyerekek kezében, van esélye. Valószínű, hogy technikailag rendben lesz a dolog, ám az, hogy valóban így lesz-e, most még nem ítélhető meg. Ha azonban a tankönyvek tartalmát nézzük, folyamatosak a kifogások velük szemben. A valamikor kísérletinek nevezett, ma az állam által előállított és az államosított tankönyvkiadás keretében kiadott tankönyvek tartalmilag sok kívánnivalót hagynak maguk után. Nem mindegyik egyformán, természetesen nagy különbségek vannak közöttük, de sok esetben nagyon komoly problémák merülnek fel...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.