2024. július 30., kedd

A BMW NEM AZ OPERA VEZETŐSÉGÉT, HANEM AZ INTÉZMÉNYT AKARJA TÁMOGATNI A TÖBB TÍZMILLIÓS AUTÓKKAL

MAGYAR NARANCS
Szerző: ZSIDAI PÉTER
2024.07.30.


A BMW Magyarország, az Opera állításával szemben nem tud arról, hogy a dalszínház számára biztosított luxusautókat vezetőségi flotta céljára adja, mivel nem személyeket, hanem az intézményt szponzorálják. A cég egyik csúcsmodelljét Ókovács Szilveszter főigazgató használja, aki tavaly szabályzatba foglalta, hogy évi 3 millió forintos üzemanyagkeret is jár számára.


A BMW Magyarország Kft. a 2015-ben kötött partnerségi megállapodás keretében több tízmillió forint értékű luxusautókból álló flottát bocsátott a Magyar Állami Operaház rendelkezésére. Arról, hogy ki használhassa a rendszeresen cserélt legújabb modelleket, az Opera vezetése dönt. Ők eddig jellemzően az Operaház dolgozói közül magukat a tartották erre érdemesnek. Ókovács Szilveszter főigazgató egy májusban forgalomba állított legújabb X5-ös csúcsmodellt használ, azzal parkol a Dalszínház utcai királyi felhajtón. Ennek a modellnek a különböző típusai 40-60 millió forintba kerülnek listaáron – írtuk meg még július közepén.

Az országos sajtóvisszhangot kapott írásunkat követően az Opera – cikkünben is idézett – közleményt bocsátott ki. Ebben arra utalnak, hogy a főigazgató azért hajtja a flotta egyik darabját, mert vezetőként a BMW-vel kötött szerződés szerint erre jogosult. „A Magyar Állami Operaház főigazgatója által használt szolgálati személygépkocsit az intézmény a BMW Group Magyarországgal kötött korábbi támogatói szerződései értelmében a vezetőségi flotta egyik darabjaként kapta használatra.” Az Opera állításából az következik, hogy a partnerségi programban átadott autók vezetőségi flottát alkotnak, dedikáltan a menedzsment tagjai számára.

Megkérdeztük a BMW Magyarországot a partnerségi autók használatba adásának feltételeiről. A társaság válaszolt megkeresésünkre, abban azonban egy szó sincs arról, hogy az Opera vezetőit akarják támogatni flotta biztosításával. A cég szándéka nem személyek, hanem maga az intézmény, kifejezetten annak kulturális értékei, támogatása. „A vállalat stratégiai partnerségei alkalmával soha nem személyeket, hanem intézményt támogat, teszi ezt mindazért, hogy ott, ahol sikeres értékesítési tevékenységet folytat, visszaadhasson valamit az adott ország szociális, társadalmi közegének, a kultúra hosszú távú fenntarthatóságának érdekében.” – közölték lapunkkal.

A BMW hazai képviseletének mostani válaszához hasonlóan a BMW korábbi ügyvezetője két évvel korábban a szerződésre utalva szintén nem szólt arról, hogy a luxusautókat vezetői flottának szánják. Az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezete (ODFSZ) elnökének írt levelében közölték: az autókat az Opera arra érdemes/kiválasztott munkavállalóinak szánják. „As a part of our contract, we do provide a number of cars to the Opera. Tha cars were and will be used exclusively by the Opera’s respective employees provided upon the Opera management decision.” „A szerződésünk részeként számos autóval látjuk el az Operaházat. Az autókat a vezetőség döntése alapján kizárólag az Operaház érintett dolgozói használták és használhatják” – írta a BMW Hungary akkori ügyvezetője, Maciej Galant Bárány Balázs ODFSZ-elnöknek 2022-ben.

A BMW-autók használatával kapcsolatos ismételt megkeresésére nem reagált cikkünk megjelenéséig a Magyar Állami Operaház, amelytől közérdekű adatigényléssel kértük ki az együttműködési szerződést is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.