Szerző: SZALAI BÁLINT
2024.06.11.
Idén tavasszal egy régi ismerős tűnt fel a kormányzati kampányszövegekben: a háborús infláció. Először a 2022-es választások után hallhattuk, amikor a magyar gazdaság a lakosság által is érzékelhető módon megroppant az EU-s támogatások nélkül. Erre magyarázatként első körben a választási háborús kampányt melegítették újra, amelynek fő állítása végül a háborús infláció új kampánykifejezés szünet nélküli ismétlése volt.
A kampány 2022. október 14-ig tartott. Akkor a Fidesz egy éles váltással lecserélte a szankciós infláció kifejezésre, a beállított főellenség ismét leginkább az Európai Unió lett. Egészen pontosan október 14-én történt a váltás Orbán Viktor bejelentésével, onnantól jelent meg ez a kormány üzeneteit száz százalékban ismétlő médiumokban. Megnézheti például a Magyar Nemzet, az Origo vagy a hirado.hu fordulatát. Ezzel párhuzamosan országos plakát- és erős internetes kampány is indult. Sokan emlékezhetnek még a bombás plakátokra, amelyek azt sugallták, mintha az EU bombázná Magyarországot.
Ehhez kapcsolódóan: Eleve nem létező szankció ellen kampányolt közpénzből a kormány, az árcsúcsot is pont lekésve
A húsz százalék körül inflációt azóta sikerült leszorítani négy százalék körülire. A választás előtti hetekben a Fidesz viszont visszacserélte a kifejezést, újra a háborús inflációt ismétlik minden elképzelhető kommunikációs csatornán. Erre alighanem csak a háború szó sulykolása miatt lett szükség, hiszen ez vált tavaszra a Fidesz legegyértelműbb kampányelemévé. A módszerrel egyébként Európában nincsenek egyedül...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.