Szerző: MILLEI ILONA
2024.06.20.
Vegyük sorra az utóbbi napok híreit. Kiderült például, hogy minden évfolyamon és mérési területen, főleg Észak-Magyarországon rontottak a diákok a 2023-as kompetenciaméréseken. Ez mit mutat?
Ez az utóbbi években így volt. Ha rontás van, az általában úgy van, hogy a gyengébbek még sokkal gyengébbé válnak, mint amennyire gyengülnek a jobb tanulmányi eredményekkel rendelkezők. Ebben egész egyszerűen kódolva van ilyenkor a különbség növekedése. Egyébként romlanak az eredmények. Ha a PISA-eredményeket nézzük, akkor a fejlett országokban egy általános jelenségről van szó. Ezzel nem akarom felmenteni a magyar oktatást, mert azért a magyar oktatás nem egészen ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint amikkel általában a fejlett nyugati országok oktatási rendszerei. Például nálunk a bevándorlók nem okoznak akkora gondot a teljesítmény szinten tartása, vagy növelése szempontjából, mint amekkorát Németországban, Belgiumban, Svájcban vagy Franciaországban. Mint mondtam, nem akarom ezzel felmenteni a magyar oktatást, itt nyilván más, speciális okok vannak, olyanok, amiknek nekünk kell alaposabban utánanéznünk. Biztos, hogy a romlásban benne van még valamennyire a Covid is, de az már kibogozhatatlan, hogy mennyire. Valamennyire ez is szerepet játszik. Ha lennének, ha lehetnének kutatások, amelyekkel alaposabban elemezni lehet ezeket a folyamatokat, akkor biztosabbat tudnánk mondani róluk...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.