A MAGYAR KÖZNEVELÉS A DIGITALIZÁCIÓ TERÉN 10-15 ÉVRE MARADT LE A VILÁGTÓL
HÍRKLIKKSzerző: MILLEI ILONA2024.05.05.
...A PSZ elnöke szerint nem elég, hogy a gyerekeknek kiosztják a notebookokat, fel is kell készíteni őket arra a tudásra, amely segíti a megfelelő tartalmak kiválasztását. Ugyanakkor ezeket a tartalmi fejlesztéseket át kellene alakítani az okostelefonok szintjére is, mert a gyerekek jelentős része okostelefonon keresztül tájékozódik. Ráadásul, ha a lakhelyükön nincs is megfelelő sávszélesség, a mobilinterneten keresztül így is hozzájuthatnak a tudáshoz. Csakhogy Totyik Tamás nem tud arról, hogy ezzel a kérdéssel bárki is foglalkozna. Azt mondja: „az, hogy a hardvert megteremtik, csak egy első lépés, amihez még az is hozzátartozik, hogy a megfelelő szoftvert – a tananyagfejlesztést – biztosítsák. Nagy baj azonban, hogy a pedagógusokat nem készítik fel, nem kapnak módszertani útmutatókat, és a főiskolákon, az egyetemeken – ahol jelenleg elméleti informatikai ismereteket tanítanak – nem teszik kötelezővé a tantárgyspecifikus digitális oktatást. A világtól így körülbelül 8-10 évnyi a lemaradásunk. Ha az észtek oktatását vesszük, akkor 15 év. Náluk van egy digitális feladatbank, ahol az órai tananyagokat egyénire lehet lebontani, és így egyéni feladatokat tudnak a diákoknak online kiküldeni. Az oktatási intézményekben megfelelő személyzet van, egy informatikus, aki a rendszer üzemeltetéséért felel, és még egy, aki helyi digitális fejlesztéseket támogat. Nálunk pedig még a rendszergazdákkal is nagyon komoly probléma van, hiszen a garantált bérminimumért nem találnak elegendő szakembert.”...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.