Szerző: FRANK ZSÓFIA
2024.04.12.
Minden támadás lepereg róla, olyat húz az online térben, amely itthon még egy politikusnak sem sikerült – így vélekedett a szakértő a NER-rel szakító jogász stratégiájáról.
– Magyar Péter jelenlegi online kommunikációja a 2016-os Donald Trumpéval mutat hasonlóságokat. Egyfelől egymást érik az üzenetei, az egyiknek még ki sem futott az életciklusa, már jön is a következő. Másfelől nem véletlenül hívtuk annak idején Trumpot teflon jelöltnek. Minden ellene irányuló támadás lepergett róla, ahogy Magyar Péterről is – mondta lapunknak Merkovity Norbert a Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar Politológiai Tanszékének tanszékvezető egyetemi docense.
Magyar Péter a kegyelmi-botrány kapcsán, februárban került a köztudatba. Nagyjából egy hónapja jelentette be, hogy pártot alapít. (Végül a TISZA – Tisztelet és Szabadság nevezetű „alvópártot” vette át, amelyet tegnap hivatalosan is bejegyeztek az EP-választásra.)
Magyarnak ez a két hónap is elég volt ahhoz, hogy az internet nagy szeletét kihasítsa magának. Facebookon csaknem 250 ezer követőt gyűjtött, Instagramon 54 míg TikTok-on megközelítőleg 15 ezret. YouTube csatornájára március 4-e óta 46 ezren iratkoztak fel. A Facebookon Gyurcsány Ferenc kivételével az összes ellenzéki politikust maga mögé utasította. (A volt kormányfőnek, a DK elnökének csaknem 330 ezer követője van.)
A fideszes politikusok között sem szégyenkezhet Magyar: egykori barátját, Gulyás Gergelyt például „csak” 75 ezren követik. Igaz, a kormányfő még nagyon messze van, Orbán Viktorra 1,2 millióan kíváncsiak a Facebookon...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.