2024. április 10., szerda

CKP: A KORMÁNY MIATT BRUTÁLIS ZUHANÓREPÜLÉSBEN VAN AZ OKTATÁS

HÍRKLIKK
Szerző: MILLEI ILONA
2024.04.10.


A Civil Közoktatási Platform (CKP) szerint a teljesítményértékelésről szóló új rendelet alkalmatlan az oktatás színvonalának emelésére, abban a hatalomfitogtatás és az egzisztenciális fenyegetettség a meghatározó. A több mint 50 civil és szakmai szervezetet tömörítő CKP szerint a rendeletben egy szó sem esik arról, hogy miképpen lehet segíteni a pedagógusokat a további fejlődésben, tanulással-tanítással kapcsolatos esetleges problémáik megoldásában, ami az egész oktatási rendszer problémája is egyben. A NER egyetlen minisztere sem volt képes jövőbe mutató intézkedést hozni.


A kormányzat tizennégy éves kitartó munkájának „köszönhetően” az oktatási rendszer teljesítménye brutális zuhanórepülésben van, a lényegi mutatók minden évben alulmúlják az előző évieket. A NER állandó tulajdonsága, hogy a mindenkori oktatási kormányzat képtelen a helyzet kezelésére, egyetlen minisztere sem volt képes egyetlen olyan jövőbe mutató intézkedést meghozni, ami javított volna a gyermekek helyzetén és jövőbeli kilátásain. A legújabban kitalált pedagógusértékelési eszköz és módszer is „méltó” az oktatásért felelős miniszterhez: demokratikus, együttműködésen, fejlesztésen alapuló eljárás helyett továbbra is a hatalomfitogtatás, az egzisztenciális fenyegetettség a meghatározó. Ezekkel a kemény szavakkal hozta nyilvánosságra a mintegy 50 civil és szakmai szervezetet, szakszervezetet magában foglaló Civil Közoktatási Platform (CKP) a véleményét a pedagógusok teljesítményértékelési rendeletéről.

A CKP szerint ettől az intézkedéstől a világon semmilyen valódi javulás nem várható sem a pedagógiai munkában, sem a tanulók teljesítményében, sem a gyermekek közérzetében, a mindennapokban. A legnagyobb problémát azonban a hatalom súlyos hozzá nem értésében látják. Épp ezért állásfoglalásuk mellett szakmai megoldást is javasolnak. Amit a kormányzati hatalomgyár a legfontosabb szakmai tudásként nélkülöz, az a CKP szerint az, hogy a rendeletben a követelmények, az elvárások, a minősítés a legfontosabb összetevők, de egy szó sincs arról, hogy miképpen lehet segíteni a pedagógusokat a további fejlődésben, a tanulással-tanítással kapcsolatos esetleges problémáik megoldásában...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.