Szerző: VARGA VIRÁG
2024.02.08.
2022 szeptembere óta az osztatlan tanárképzésen az addigi hat tanév helyett már csak öt évig kell tanulniuk a középiskolai szakirányt választóknak. Az átalakítás nem titkolt célja az egyetemi lemorzsolódás csökkentése volt, azonban már az első hírek kiszivárgásakor elég vegyes fogadtatást kapott az intézkedés: egyes lapok már előre „színvonalasabb” képzésről áradoztak, mások pedig reflexből lebutításként címkézték a változtatást. Másfél évvel az új képzés elindulása után megpróbáltunk utánajárni, hogy mi az igazság.
Megnéztünk egy humán és egy reál tantárgyat egy-egy budapesti, állami és vidéki, alapítványi egyetemen. Összehasonlítottuk, hogy az intézményeken belül az egyik legnépszerűbb humán tanári szak, a történelemtanári képzés, valamint a legnagyobb utánpótláshiánnyal küzdő reál szak, a kémiatanári képzés tanegységlistája hogyan változott, milyen típusú kurzusokból lett kevesebb, és milyen újdonságok kerültek be. Emellett felkértünk oktatókat is, hogy értékeljék szakmai szemmel a változásokat...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.