Szerző: ZSUPPÁN ANDRÁS
2024.01.26.
Előző cikkünkben a Rákosrendezőre tervezett kormányzati beruházás hátterét mutattuk be. A kétrészes cikksorozat második írásában a terület múltjával és jelenlegi állapotával foglalkozunk, de azt is megmutatjuk, milyen lehetne egy közérdeket szolgáló alternatív fejlesztés ugyanitt.
*
A Rákospatak utca folytatásában gyalogos felüljáró vezet át a vasúti terület fölött. A karcsú betonlábakon álló, szegecselt vas építmény hosszú szakaszon az egyetlen átjárási lehetőség két népes kerület, Zugló és Angyalföld között, ennek ellenére nincs rajta nagy forgalom. A legközelebbi átkelő dél felé maga Rákosrendező vasútállomás: szintbeli kereszteződés sorompóval az ország egyik legforgalmasabb vasútvonalán. Egészen a közelmúltig kockaköves úttesttel, egy acélkalyibával megtoldott házikóban az elpusztíthatatlan Manó büfével, ahol 1970 körül megállt az idő.
A két átjáró közötti távolság nagyjából két kilométer, és ez az adat önmagában is mutatja, hogy a vasút milyen áthatolhatatlan fizikai akadályként vágja ketté itt a várost. A felüljárótól északra a következő átjutási lehetőség nagyjából hasonló távolságra a körvasútnál van, az úgynevezett Marcheggi híd járdáján, amely elhagyott, bokros területen, ösvényeken érhető el. Légifotókon Rákosrendező széles zöld sávnak tűnik, amely a Hungária körút felüljárója alatt mélyen benyúlik a város szívéig, egészen a Városligetig. Noha a terület biológiai aktivitásértéke szinte megegyezik a Városligetével, a valóságban ez minden, csak nem park...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.