Szerző: ZÁCH DÁNIEL
2024.01.26.
Nagyon boldog volt olvasónk, Gabriella és férje, amikor 2020 szeptemberében átvehették új autójukat, egy Opel Combo Life-ot. Bár a hétszemélyes kombi öt gyerekkel is elég tágasnak és kényelmesnek bizonyult, a család öröme nem tartott sokáig, mert néhány tízezer kilométer után feltűnően sok olajat kezdett fogyasztani az autó motorja.
Ezt többször jelezték az Opel Maxabo nevű hivatalos márkaszervizben, ahol azt mondták: az 1,2 literes, turbóbenzines, háromhengeres Puretech motorok megengedett maximális olajfogyasztása 1000 kilométerenként akár 0,6 liter lehet, és a gyár szerint nincs teendő, amíg ezt nem haladja meg.
Olajfogyasztás: 1,2 liter/1000 kilométer
Tavaly augusztusban olvasónk abban állapodott meg a Maxabóval, hogy az akkor elvégzett kötelező karbantartás után ezer kilométerrel visszaviszik a Combót ellenőrzésre, hogy kiderüljön, mennyi olaj hiányzik a motorból. Nem kis meglepetést okozott, amikor a szerelők megállapították: 1,2 litert kellene utántölteni, vagyis az olajfogyasztás rendellenesen magas, így az egyébként működőképes autót nem is adták vissza Gabrielláéknak.
Az autó számlálója ekkor kevesebb mint 41 ezer kilométert mutatott. Mivel az összes kötelező karbantartásról voltak igazolások, és élt az Opel garanciája is, a motorcserét az importőr fizette. Bizonyos esetekben, például miután lejárt a garanciaidő, illetve nem igazolhatók a korábbi szakszerű karbantartások és ellenőrzések, ez a művelet körülbelül 2 millió forintba kerül a cég Telexnek adott tájékoztatása szerint.
Mindez azok számára lehet érdekes, akik szintén ilyen motortípussal szerelt autót használnak, esetleg egy Puretech motoros használt Citroënt, DS-t, Peugeot-t, Opelt vagy éppen Toyotát szeretnének megvásárolni. Utóbbi márka nem tartozik ugyan a felsoroltakat összefogó Stellantis autóipari egyesüléshez, ám a Proace City kisteherautó, illetve a Proace City Verso nevű családi kombi valójában ugyancsak a Stellantistól származik, és minimális módosítással, illetve a márkajelzés cseréjével (badge engineering) került a Toyota kínálatába.
Gabriella és férje a gyors segítség ellenére nehéz helyzetbe került, hiszen az állami támogatással vásárolt Opel Combo a család egyetlen közlekedési eszköze volt, ráadásul az eredetileg 7 millió forint körüli vételár jelentős részét lízinggel fedezték, ezért akkor is fizetniük kellett a részleteket, amikor nem tudták használni az autót.
Némi egyeztetés után kaptak egy Corsa csereautót a szerviztől, abba viszont nem fért be a héttagú család, ahogy a későbbi Astrába és az ennél alig nagyobb Crosslandbe sem. A garanciaszerződés értelmében eleve legfeljebb néhány napig járt volna a csereautó, ám végül sikerült megállapodni a hosszabb távú segítségről...
Tavaly augusztusban olvasónk abban állapodott meg a Maxabóval, hogy az akkor elvégzett kötelező karbantartás után ezer kilométerrel visszaviszik a Combót ellenőrzésre, hogy kiderüljön, mennyi olaj hiányzik a motorból. Nem kis meglepetést okozott, amikor a szerelők megállapították: 1,2 litert kellene utántölteni, vagyis az olajfogyasztás rendellenesen magas, így az egyébként működőképes autót nem is adták vissza Gabrielláéknak.
Az autó számlálója ekkor kevesebb mint 41 ezer kilométert mutatott. Mivel az összes kötelező karbantartásról voltak igazolások, és élt az Opel garanciája is, a motorcserét az importőr fizette. Bizonyos esetekben, például miután lejárt a garanciaidő, illetve nem igazolhatók a korábbi szakszerű karbantartások és ellenőrzések, ez a művelet körülbelül 2 millió forintba kerül a cég Telexnek adott tájékoztatása szerint.
Mindez azok számára lehet érdekes, akik szintén ilyen motortípussal szerelt autót használnak, esetleg egy Puretech motoros használt Citroënt, DS-t, Peugeot-t, Opelt vagy éppen Toyotát szeretnének megvásárolni. Utóbbi márka nem tartozik ugyan a felsoroltakat összefogó Stellantis autóipari egyesüléshez, ám a Proace City kisteherautó, illetve a Proace City Verso nevű családi kombi valójában ugyancsak a Stellantistól származik, és minimális módosítással, illetve a márkajelzés cseréjével (badge engineering) került a Toyota kínálatába.
Gabriella és férje a gyors segítség ellenére nehéz helyzetbe került, hiszen az állami támogatással vásárolt Opel Combo a család egyetlen közlekedési eszköze volt, ráadásul az eredetileg 7 millió forint körüli vételár jelentős részét lízinggel fedezték, ezért akkor is fizetniük kellett a részleteket, amikor nem tudták használni az autót.
Némi egyeztetés után kaptak egy Corsa csereautót a szerviztől, abba viszont nem fért be a héttagú család, ahogy a későbbi Astrába és az ennél alig nagyobb Crosslandbe sem. A garanciaszerződés értelmében eleve legfeljebb néhány napig járt volna a csereautó, ám végül sikerült megállapodni a hosszabb távú segítségről...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.