Szerző: HANULA ZSOLT
2023.11.03.
Október világraszóló szenzációval, két magyar Nobel-díjjal indult, és persze ott volt a 23-i ünnep is, szóval a közösségi médiás pálya a Fidesznek lejtett – és itt álljunk is meg egy pillanatra. Valójában minden hónapban a Fidesznek lejt ez a pálya, és ezt hosszú évek munkájával érték el, amivel kialakították azt az identitást a követőtáboruk előtt, hogy ők a nagybetűs Magyarok (és mindenki más hazaáruló). Vagyis minden magyar siker az ő sikerük, és minden őket érő kritika a nemzet elleni nemtelen támadás. Erre az alapra azért nem olyan nehéz a közösségi médiában jól rezonáló jelenlétet építeni.
Az ellenzéknek viszont – pár szórványos kivételtől eltekintve – nagyjából az az identitása, hogy pfuj, Orbán. De azt aztán olyan lelkesedéssel és változatossággal tolják, mint a Gyalog galoppban a Lovagok, Akik Azt Mondják, Ni. Persze erre is lehet lájkvadászatot optimalizálni, de aki szinte kizárólag valami ellenében határozza meg magát, az azért eléggé limitálja, hogy csak úgy magáért, a személyiségéért is népszerű legyen.
Ennek tükrében lássuk, mennyi lájkot gyűjtött a hazai politikai elit októberben a Facebookon (a szereplők besorolása az imént említett kategóriákba legyen mindenkinek házi feladat):...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.