Szerző: ÉS
2023.11.03.
Széky János
Fekete péntek 2.
Úr nem siet, nem fizet és nem csodálkozik – idézgette apám az elitista életelvet. Bár nem vagyok úr, a harmadik szabályt mindinkább betartom. Én ebben a rendszerben már igyekszem nem csodálkozni semmin, de azért kicsit meghökkentett a képviselői indítvány, amit Fónagy János gazdaságfejlesztési államtitkár nyújtott be, miszerint december első péntekje legyen a Magyar Vállalkozók Napja (így, három nagybetűvel). Hét vagy tizennégy nappal a Black Friday után tehát egy újabb üzleti ünnep.
Szép és megható – mondanám mint magyar vállalkozó. De inkább azt mondom, hogy menjenek a francba.
A kérdésre, hogy ez kinek jutott eszébe, ott a válasz a kormány weboldalán: a nap megünneplését a Vállalkozók Országos Szövetségének örökös elnöke, néhai Demján Sándor kezdeményezte még 1999-ben, egy másik világban. Most pedig a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) támogatja az ötletet.Tovább
A szerző további cikkei
Sinkó István
Elment a derűs textiles
Hajnal Gabriella halálára
A szerző további cikkei
Elment a derűs textiles
Hajnal Gabriella halálára
A szerző további cikkei
Mellár Tamás
A varsói gyors nem jön, holtvágányon vagyunk
A lengyel választási eredmények minden bizonnyal örömmel töltötték el a demokrácia iránt elkötelezett honfitársaimat, de óva intem őket attól, hogy ebből messzemenő következtetéseket vonjanak le. A lengyel ellenzék sikeréből egyáltalán nem következik, hogy Magyarországon is reális lehetőség van arra, hogy az ellenzék a következő hivatalosan kiírt választásokon legyőzheti a Fideszt. Sajnos nem, mert a magyar viszonyok egészen mások, mint ami megtapasztalható lengyel barátainknál. Nálunk a hazai gazdaság meghatározó többsége betagozódott az orbáni NER-rendszerbe; tehát léte Orbántól függ, és ezért feltétel nélkül őt és az általa létrehozott rendszert támogatja. Lengyelországban a gazdaság jóval függetlenebb a politikai hatalomtól, és sokkal erősebben függ a belső és a nemzetközi piaci helyzettől.Tovább
A szerző további cikkei
A varsói gyors nem jön, holtvágányon vagyunk
A lengyel választási eredmények minden bizonnyal örömmel töltötték el a demokrácia iránt elkötelezett honfitársaimat, de óva intem őket attól, hogy ebből messzemenő következtetéseket vonjanak le. A lengyel ellenzék sikeréből egyáltalán nem következik, hogy Magyarországon is reális lehetőség van arra, hogy az ellenzék a következő hivatalosan kiírt választásokon legyőzheti a Fideszt. Sajnos nem, mert a magyar viszonyok egészen mások, mint ami megtapasztalható lengyel barátainknál. Nálunk a hazai gazdaság meghatározó többsége betagozódott az orbáni NER-rendszerbe; tehát léte Orbántól függ, és ezért feltétel nélkül őt és az általa létrehozott rendszert támogatja. Lengyelországban a gazdaság jóval függetlenebb a politikai hatalomtól, és sokkal erősebben függ a belső és a nemzetközi piaci helyzettől.Tovább
A szerző további cikkei
Kovács Zoltán
Ide a lóvét!
A szerző további cikkei
Ide a lóvét!
A szerző további cikkei
Ádám Péter
A francia paradoxon
A Commission nationale consultative des droits de l’homme, röviden CNCDH (Emberi Jogok Nemzeti Konzultatív Bizottsága1) nemrég közreadott 2022-es jelentése szerint az utóbbi három évtizedben a franciák egyre toleránsabbak lettek az etnikai és vallási kisebbségek iránt. Az adatokból kiderül: a franciák egyre kevésbé veszik észre és egyre jobban elfogadják a másságot. Csakhogy ezeknek az adatoknak a tükrében nem nagyon érteni, mi a magyarázat a francia társadalom fokozatos jobbratolódására, illetve a Marine Le Pen vezette bevándorlásellenes és idegengyűlölő Nemzeti Tömörülés (a továbbiakban NT) választási sikereire.Tovább
A szerző további cikkei
A francia paradoxon
A Commission nationale consultative des droits de l’homme, röviden CNCDH (Emberi Jogok Nemzeti Konzultatív Bizottsága1) nemrég közreadott 2022-es jelentése szerint az utóbbi három évtizedben a franciák egyre toleránsabbak lettek az etnikai és vallási kisebbségek iránt. Az adatokból kiderül: a franciák egyre kevésbé veszik észre és egyre jobban elfogadják a másságot. Csakhogy ezeknek az adatoknak a tükrében nem nagyon érteni, mi a magyarázat a francia társadalom fokozatos jobbratolódására, illetve a Marine Le Pen vezette bevándorlásellenes és idegengyűlölő Nemzeti Tömörülés (a továbbiakban NT) választási sikereire.Tovább
A szerző további cikkei
Gadó Gábor
Testük börtönében
(Kiegészítés a „Saját halál”-hoz)
A szerző további cikkei
Testük börtönében
(Kiegészítés a „Saját halál”-hoz)
A szerző további cikkei
Mátay Mónika
In memoriam Natalie Zemon Davis
(1928–2023)
A szerző további cikkei
In memoriam Natalie Zemon Davis
(1928–2023)
A szerző további cikkei
Majtényi László
A nyilvánosság felszámolása
avagy a semmi ágán a semmi ül
A szerző további cikkei
A nyilvánosság felszámolása
avagy a semmi ágán a semmi ül
A szerző további cikkei
Kelecsényi László Zoltán
Szellemünk napvilága
A szerző további cikkei
Szellemünk napvilága
A szerző további cikkei
Szenczi Tóth Károly
Orvosi történetek
A szerző további cikkei
Orvosi történetek
A szerző további cikkei
Szabó Gábor
A velünk élő Führer
A szerző további cikkei
A velünk élő Führer
A szerző további cikkei
Molnár Erzsébet
Mátrix
Mátrix
Váncsa István
Zsidó mályva
A szerző további cikkei
VISSZHANG
Megfontolások
A szerző további cikkei
Aradi Emil
Hova csöppent
A szerző további cikkei
Hova csöppent
A szerző további cikkei
Wagner István
A horror bűvköre
(Tod und Teufel – Fascination des Horrors, Kunstpalast Düsseldorf, 2024 január 21-ig, a drezdai Sandstein Verlag 200 oldalas német katalógusával, 258 jobbára színes képpel.)
Ezzel az alcímmel, Halál és sátán főcímmel rendezte őszi tárlatát a düsseldorfi művészetek palotája százhúsz alkotással – festmény, grafika, szobor, fotó, lemezborító és installáció egyaránt –, de ha ez nem volna elég, a megnyitó után egy héten át az épület előtt ingyenes szellemvasút is működik az obligát rémekkel, kiegészítve a tárlat egyes motívumaival, amire bárki felszállhat. A főszponzor Mey & Edlich nemcsak ezt finanszírozta, hanem meghívta ide, a kimondottan ezért felállított szabadtéri színpadra a zombikat és szörnyeket ábrázoló, ijesztő jelmezeiről (is) hírhedt finn Lordi hard rock és heavy metal bandát, a 2006-os European Song Contest győztesét, amely azóta kontinensszerte kapóssá vált.Tovább
A szerző további cikkei
György Péter
Váli Dezső kiállítása
Képek farostlemezen, fenyőfa rámában
(A kiállítás november 18-ig tekinthető meg a Godot Galériában.)
Váli munkásságának Istenhez való viszonyát hosszú évtizedekkel ezelőtt nehezen értettem meg. Számára – ha nem tévedek – Isten jelenléte egész életét, munkásságát áthatotta, míg ez számomra kihívás volt, melynek jelentőségét végül – ezt remélem – csak valahogy felismertem, s ez nem kis részben független volt attól, hogy magam mit gondolok Isten szerepéről, létének kérdéséről. Azaz, kívül vagyok az ateizmuson és a személyes hiten egyaránt, s úgy látom a Godot Galériában rendezett kiállítást, mint Váli művészete és hite elválaszthatatlan fordulatát, mely ennek megfelelően a tárlat egészét is több mint emlékezetessé emelte.Tovább
A szerző további cikkei
Váli Dezső kiállítása
Képek farostlemezen, fenyőfa rámában
(A kiállítás november 18-ig tekinthető meg a Godot Galériában.)
Váli munkásságának Istenhez való viszonyát hosszú évtizedekkel ezelőtt nehezen értettem meg. Számára – ha nem tévedek – Isten jelenléte egész életét, munkásságát áthatotta, míg ez számomra kihívás volt, melynek jelentőségét végül – ezt remélem – csak valahogy felismertem, s ez nem kis részben független volt attól, hogy magam mit gondolok Isten szerepéről, létének kérdéséről. Azaz, kívül vagyok az ateizmuson és a személyes hiten egyaránt, s úgy látom a Godot Galériában rendezett kiállítást, mint Váli művészete és hite elválaszthatatlan fordulatát, mely ennek megfelelően a tárlat egészét is több mint emlékezetessé emelte.Tovább
A szerző további cikkei
Végső Zoltán
Élőben nem működött
(Jakob Bro and Joe Lovano: „Once Around The Room” – Müpa, október 26.)
Ha nem hallottam volna már máskor Brót koncerten, és nem hallottam volna lemezen játszani, el is könyvelném mint rossz gitárost, de itt a jó alapkoncepció trehány élő megvalósításáról van szó; kár egy veszélyes, de jól kidolgozható koncepciót szöszmötölésbe fojtani. Bro csupán a Song to an Old Friend gyönyörű balladájában játszik dallamot, a többi számban a zajokra, effektekre, absztrakt zenei elemekre alapoz, amiket eltúlozva, aránytalanul, az összhangból kilógva hallhattunk. Azt hiszem, nem tévút őt Bill Frisell-lel összevetni, aki ugyanúgy védjegyévé tette a pici kilógó farkincákat, tovább futó foszlányokat, és ha Bro is ügyelne a megszólalásra, idővel felnőhetne hozzá.Tovább
A szerző további cikkei
Élőben nem működött
(Jakob Bro and Joe Lovano: „Once Around The Room” – Müpa, október 26.)
Ha nem hallottam volna már máskor Brót koncerten, és nem hallottam volna lemezen játszani, el is könyvelném mint rossz gitárost, de itt a jó alapkoncepció trehány élő megvalósításáról van szó; kár egy veszélyes, de jól kidolgozható koncepciót szöszmötölésbe fojtani. Bro csupán a Song to an Old Friend gyönyörű balladájában játszik dallamot, a többi számban a zajokra, effektekre, absztrakt zenei elemekre alapoz, amiket eltúlozva, aránytalanul, az összhangból kilógva hallhattunk. Azt hiszem, nem tévút őt Bill Frisell-lel összevetni, aki ugyanúgy védjegyévé tette a pici kilógó farkincákat, tovább futó foszlányokat, és ha Bro is ügyelne a megszólalásra, idővel felnőhetne hozzá.Tovább
A szerző további cikkei
Stőhr Lóránt
Terápiás macska
(Szeleczki Rozália: Cicaverzum)
A romantikus komédia első hazai nagy áttörését, a Csak szex és más semmit jegyző Goda Krisztina sem tudta megvetni a lábát más, akciódúsabb zsánerekben. Nyomdokában női rendezők új raja próbálta ki magát első nagyjátékfilmként a romantikus komédia műfajában, Nagypál Orsolya (Nyitva), Grosan Cristina (A legjobb dolgokon bőgni kell), Lakos Nóra (Hab) – s most Szeleczki Rozália a Cicaverzumban szintén e zsánerrel debütált. Aminek azért örülhetünk, mert a női rendezők és forgatókönyvírók a magyar mozifilmben még mindig elnyomott női hangokat erősíthetik fel.Tovább
A szerző további cikkei
Terápiás macska
(Szeleczki Rozália: Cicaverzum)
A romantikus komédia első hazai nagy áttörését, a Csak szex és más semmit jegyző Goda Krisztina sem tudta megvetni a lábát más, akciódúsabb zsánerekben. Nyomdokában női rendezők új raja próbálta ki magát első nagyjátékfilmként a romantikus komédia műfajában, Nagypál Orsolya (Nyitva), Grosan Cristina (A legjobb dolgokon bőgni kell), Lakos Nóra (Hab) – s most Szeleczki Rozália a Cicaverzumban szintén e zsánerrel debütált. Aminek azért örülhetünk, mert a női rendezők és forgatókönyvírók a magyar mozifilmben még mindig elnyomott női hangokat erősíthetik fel.Tovább
A szerző további cikkei
Herczog Noémi
Embkom
(Madách Imre: EMBTRAG, rendező Székely Kriszta, Katona József Színház)
Székely Krisztáék az első jelenetben friss tekintettel, gyakorlatilag egyetlen, üde klipbe sűrítik a Tragédiát. Kicsit olyan ez a klip, mint korábbi, nagysikerű Nórájuk első jelenete, ahonnan Székely Kriszta mindenkori jobbkezével, Szabó-Székely Ármin dramaturggal akkor visszafordult egy hagyományosabb irányba. A helyzet most is hasonló. A cím remek, a rövidítés az előadásra is igaz, a három felvonásos EMBTRAG zenés-táncos mulatságként röppen el.Tovább
A szerző további cikkei
Embkom
(Madách Imre: EMBTRAG, rendező Székely Kriszta, Katona József Színház)
Székely Krisztáék az első jelenetben friss tekintettel, gyakorlatilag egyetlen, üde klipbe sűrítik a Tragédiát. Kicsit olyan ez a klip, mint korábbi, nagysikerű Nórájuk első jelenete, ahonnan Székely Kriszta mindenkori jobbkezével, Szabó-Székely Ármin dramaturggal akkor visszafordult egy hagyományosabb irányba. A helyzet most is hasonló. A cím remek, a rövidítés az előadásra is igaz, a három felvonásos EMBTRAG zenés-táncos mulatságként röppen el.Tovább
A szerző további cikkei
Csengery Kristóf
Minden együtt
(Liszt Ferenc Kamarazenekar, Takács- Nagy Gábor, Várdai István, Zeneakadémia, október 25.)
Nehezebben körvonalazható, mert elvontabb területet érint a tolmácsolás egészéből áradó emelkedettség, átszellemültség, az érzelem- és indulatgazdagságnak az a foka, amely elmegy a határig, de nem lépi át, soha nem tévedve túlzásokba. Kivételes, egyszeri tünemény volt ez az előadás, az azonos módon, azonos esztétikai-etikai elveket valló, egyet akaró szólista, karmester és zenekar valószínűtlenül eszményi egymásra találása, amely megismételhetetlenül tiszta és nemes eredményt hozott.Tovább
A szerző további cikkei
Minden együtt
(Liszt Ferenc Kamarazenekar, Takács- Nagy Gábor, Várdai István, Zeneakadémia, október 25.)
Nehezebben körvonalazható, mert elvontabb területet érint a tolmácsolás egészéből áradó emelkedettség, átszellemültség, az érzelem- és indulatgazdagságnak az a foka, amely elmegy a határig, de nem lépi át, soha nem tévedve túlzásokba. Kivételes, egyszeri tünemény volt ez az előadás, az azonos módon, azonos esztétikai-etikai elveket valló, egyet akaró szólista, karmester és zenekar valószínűtlenül eszményi egymásra találása, amely megismételhetetlenül tiszta és nemes eredményt hozott.Tovább
A szerző további cikkei
Fáy Miklós
Három az egyben
(A Concerto Budapest hangversenye – Müpa, október 27.)
A lényeg, a teljes koncert lényege a Mahler Negyedik volt. Ehhez képest csalódásnak indult, de csak a puszta hangzás miatt. Hiába a Negyedik Mahler legnormálisabb szimfóniája (annyira azért nem normális, hiszen zenekari dal az utolsó tétele), azért nem így kellene megszólalnia. Az ember azt érezte, hogy a mű kamarazenekari változatát játsszák el, mérsékelt hangtömeggel.Tovább
A szerző további cikkei
Három az egyben
(A Concerto Budapest hangversenye – Müpa, október 27.)
A lényeg, a teljes koncert lényege a Mahler Negyedik volt. Ehhez képest csalódásnak indult, de csak a puszta hangzás miatt. Hiába a Negyedik Mahler legnormálisabb szimfóniája (annyira azért nem normális, hiszen zenekari dal az utolsó tétele), azért nem így kellene megszólalnia. Az ember azt érezte, hogy a mű kamarazenekari változatát játsszák el, mérsékelt hangtömeggel.Tovább
A szerző további cikkei
Csepelyi Adrienn
Gyerekjog és rumba
(Dancing With The Stars, 4. évad, 3. adás, TV2)
Biztos-e, hogy ízléses és felelős szerkesztői döntés megható, katartikus, stb. beérkezésként beállítani valakinek a táncprodukcióját, miközben a nyilvánosság elé citált gyerekek százainak, ezreinek nem lesz soha beérkezése, csak szorongása, iskolai bántalmazása és önértékelés zavara? Ki mesél a Dancing With The Stars célközönségének digitális lábnyomról, deepfake-ről, darkwebről, mesterséges intelligenciáról, amely a gyerekük cuki popsis-strandolós képeiből percek alatt készít pedofil pornót? Ki magyarázza el, hogy nepo-bébinek lenni nem vágyálom?Tovább
A szerző további cikkei
Gyerekjog és rumba
(Dancing With The Stars, 4. évad, 3. adás, TV2)
Biztos-e, hogy ízléses és felelős szerkesztői döntés megható, katartikus, stb. beérkezésként beállítani valakinek a táncprodukcióját, miközben a nyilvánosság elé citált gyerekek százainak, ezreinek nem lesz soha beérkezése, csak szorongása, iskolai bántalmazása és önértékelés zavara? Ki mesél a Dancing With The Stars célközönségének digitális lábnyomról, deepfake-ről, darkwebről, mesterséges intelligenciáról, amely a gyerekük cuki popsis-strandolós képeiből percek alatt készít pedofil pornót? Ki magyarázza el, hogy nepo-bébinek lenni nem vágyálom?Tovább
A szerző további cikkei
Fuchs Lívia
Valahol középen
(Sub.Lab.Pro. – Jenna Jalonen: Halo, Trafó – Kortárs Művészetek Háza)
A kortárstánc-alkotók gondolkodásának fókuszában ugyanis a legszélesebb értelemben vett társadalmi témák vagy a test fizikalitásának kutatása áll, szoros szövetségben más művészeti ágakkal. Eközben alig törekednek a „táncszerűség” fenntartására – akár egészen a nem-tánc végpontjáig. A másik póluson főként az irodalomtól kölcsönzött, közismert történetek színpadi eldarálása zajlik, nagy érzelmek, beszédes gesztusok, szép és ügyes testek prezentálásával, lehetőleg minél látványosabb színrevitelben. Jalonent ellenben nem érdeklik a „nagy” történetek, ő a kortárs művészek zöméhez hasonlóan a testre fókuszál, és saját élményanyagból dolgozik, ha mégis történetet mesélne.Tovább
A szerző további cikkei
Valahol középen
(Sub.Lab.Pro. – Jenna Jalonen: Halo, Trafó – Kortárs Művészetek Háza)
A kortárstánc-alkotók gondolkodásának fókuszában ugyanis a legszélesebb értelemben vett társadalmi témák vagy a test fizikalitásának kutatása áll, szoros szövetségben más művészeti ágakkal. Eközben alig törekednek a „táncszerűség” fenntartására – akár egészen a nem-tánc végpontjáig. A másik póluson főként az irodalomtól kölcsönzött, közismert történetek színpadi eldarálása zajlik, nagy érzelmek, beszédes gesztusok, szép és ügyes testek prezentálásával, lehetőleg minél látványosabb színrevitelben. Jalonent ellenben nem érdeklik a „nagy” történetek, ő a kortárs művészek zöméhez hasonlóan a testre fókuszál, és saját élményanyagból dolgozik, ha mégis történetet mesélne.Tovább
A szerző további cikkei
Bódi Katalin
Autopszia és utópia
► Milbacher Róbert: Keserű víz. Magvető Könyvkiadó, Budapest, 2023, 398 oldal, 5999 Ft
Milbacher Róbert legújabb regényének tárgya és szerkezete sajátos állásfoglalás a múlt megismerésének kényszere és lehetetlensége mellett. A Keserű víz párhuzamosan futó elbeszélései közül a páratlan fejezetekben kibontakozó szál arra vállalkozik, hogy történeti forrásokra alapozva megírja egy település és egy család eredettörténetét, a páros fejezeteké pedig arra, hogy a családi-kommunikatív emlékezet történeteire és tárgyaira hagyatkozva rekonstruálja az elbeszélő nagyanyjának, az ajánlásban Szalai Lídiának nevezett nőnek az életét. Az egyik történet a XIX. század második feléig nyúlik vissza, a dél-dunántúli családok Szlavóniában való letelepedéséig, míg a másik az asszony halálának idejéből indulva jut el a múltba, hogy ezután az olvasó összesodorhassa a két szálat, és visszavezesse időben és térben a nagyanya alakját a végül fel nem számolható fehér foltokkal.Tovább
A HÉT KÖNYVEI
A könyvújdonságokat az Írók Boltja (Budapest VI., Andrássy út 45.) segítségével adjuk közre. A listát összeállította: Andócs Zoltán. A könyvek 10% kedvezménnyel megrendelhetők az irokboltja.hu weboldalon.Tovább
A szerző további cikkei
Autopszia és utópia
► Milbacher Róbert: Keserű víz. Magvető Könyvkiadó, Budapest, 2023, 398 oldal, 5999 Ft
Milbacher Róbert legújabb regényének tárgya és szerkezete sajátos állásfoglalás a múlt megismerésének kényszere és lehetetlensége mellett. A Keserű víz párhuzamosan futó elbeszélései közül a páratlan fejezetekben kibontakozó szál arra vállalkozik, hogy történeti forrásokra alapozva megírja egy település és egy család eredettörténetét, a páros fejezeteké pedig arra, hogy a családi-kommunikatív emlékezet történeteire és tárgyaira hagyatkozva rekonstruálja az elbeszélő nagyanyjának, az ajánlásban Szalai Lídiának nevezett nőnek az életét. Az egyik történet a XIX. század második feléig nyúlik vissza, a dél-dunántúli családok Szlavóniában való letelepedéséig, míg a másik az asszony halálának idejéből indulva jut el a múltba, hogy ezután az olvasó összesodorhassa a két szálat, és visszavezesse időben és térben a nagyanya alakját a végül fel nem számolható fehér foltokkal.Tovább
A HÉT KÖNYVEI
A könyvújdonságokat az Írók Boltja (Budapest VI., Andrássy út 45.) segítségével adjuk közre. A listát összeállította: Andócs Zoltán. A könyvek 10% kedvezménnyel megrendelhetők az irokboltja.hu weboldalon.Tovább
A szerző további cikkei
Csepeli György
Ex libris
Kovács Zsolt: A Napkirály ányoldalai
Veszprémy László Bernát: Tanácstalanság
Borhi László: A túlélés stratégiái
Botos Máté, Fejérdy Gergely (szerk.): Honore et virtute
ÉS-KVARTETT – Krusovszky Dénes Levelek nélkül című regényéről
Károlyi Csaba Deczki Saroltával, O. Réti Zsófiával és Zelei Dáviddal beszélgetett 2023. október 25-én, szerdán az Írók Boltjában. A felvételt meg lehet nézni a jövő héttől a YouTube-on, az Írók Boltja csatornáján. Legközelebb Tompa Andrea Sokszor nem halunk meg című regényéről lesz szó.
A mostani pontjaink:
Deczki Sarolta: 7 pont,
O. Réti Zsófia: 7 pont,
Zelei Dávid: 7 pont,
Károlyi Csaba: 7 pont,
ez összesen 28 pont, a maximális 40-ből, a pontjaink átlagát igen könnyű kiszámolni.
Ex libris
Kovács Zsolt: A Napkirály ányoldalai
Veszprémy László Bernát: Tanácstalanság
Borhi László: A túlélés stratégiái
Botos Máté, Fejérdy Gergely (szerk.): Honore et virtute
ÉS-KVARTETT – Krusovszky Dénes Levelek nélkül című regényéről
Károlyi Csaba Deczki Saroltával, O. Réti Zsófiával és Zelei Dáviddal beszélgetett 2023. október 25-én, szerdán az Írók Boltjában. A felvételt meg lehet nézni a jövő héttől a YouTube-on, az Írók Boltja csatornáján. Legközelebb Tompa Andrea Sokszor nem halunk meg című regényéről lesz szó.
A mostani pontjaink:
Deczki Sarolta: 7 pont,
O. Réti Zsófia: 7 pont,
Zelei Dávid: 7 pont,
Károlyi Csaba: 7 pont,
ez összesen 28 pont, a maximális 40-ből, a pontjaink átlagát igen könnyű kiszámolni.
Hegedűs Claudia
„Aki bántalmazó, az mindig áldozat is”
Beszélgetés Szendi Nórával
PÁRATLAN
odze
AZ OLIMPIA SZELLEME
A szerző további cikkei
K. Molnár Tamás
NOCSAK, KIPCSAK?
A szerző további cikkei
NOCSAK, KIPCSAK?
A szerző további cikkei
Huszár Ágnes
HASZNOS IDIÓTÁK
A szerző további cikkei
HASZNOS IDIÓTÁK
A szerző további cikkei
Iván Csaba
A DÉMOSZ DÉMONA
A szerző további cikkei
A DÉMOSZ DÉMONA
A szerző további cikkei
(celebrálja Nyerges András)
HETI TEXTUS
A szerző további cikkei
HETI TEXTUS
A szerző további cikkei
Posztpetőfi Sándor
BALLADA
A szerző további cikkei
BALLADA
A szerző további cikkei
Szikszai Károly
BRIGÁDNAPLÓ
BRIGÁDNAPLÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.