Szerző: FÓRIZS MÁTYÁS
2023.10.07.
- A rendszer csak döcög, pedig a vasutat ahogy Európában, úgy itthon is egyre többen szeretnék használni.
- Spohn Mártonnal, a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnökével és Pongrácz Gergellyel, a Magyar Közlekedési Klub elnökével Fórizs Mátyás beszélgetett. Az adást meghallgathatjátok podcastos felületeinken.
444: A hét elején a rendszeres késések miatt az osztrák államvasút levágta a Budapestről érkező vonatokat a nyugat-európai hálózatról, vagyis a szerelvények mostantól nem mehetnek tovább Bécsből, muszáj átszállni. Ilyesmi milyen gyakran történik?
Spohn Márton: A sztori önmagában nem példa nélküli, tavaly például a svájci vasút bejelentette, azokat a német szerelvényeket, amik 15 percnél több késéssel érkeznek a határra, Bázelnél visszafordítja. Viszont Németországban ebből hatalmas botrány volt.
Pongrácz Gergely: Szerintem viszont nagyon ciki. Ugye az egész amiatt van, mert pár hete egyik napról a másikra Lázár János elrendelte az 1-es vasútvonal felújítását, amit lóhalálában kezdtek el, szervezetlenül, szóval folyamatosak a késések.
SM: Nem azt mondom, hogy nem ciki, de az biztos, hogy nem példátlan. Egész Európában késnek a vonatok. Az viszont igaz, hogy ilyen hirtelen felújításba nem lehet belekezdeni. Ezeket évekkel előre le kell egyeztetni, meg kell szervezni. Európában nem lehet ilyen ultimátumokkal operálni, a vasút nem ménesbirtok.
PG: A szerencsétlen forgalomszervezőknek volt rá mondjuk egy hetük, vagy még annyi sem, hogy kitalálják az egészet. Jó hogy rendszeres késés a vége.
444: Viszont ha nem kezdjük el a felújítást, fél éven belül állítólag nemhogy százzal, negyvennel sem mehettek volna az 1-es vonalon a vonatok. És Lázár János utasbiztonságra is hivatkozott.
SM: A vasúti pálya most is biztonságos, emiatt nem kell félni. Lázár János szerintem azért takarózik utasbiztonsággal, mert miközben azt hangoztatja, hogy elhozza a vasút második aranykorát, a valóságban a minisztersége alatt azt sikerült elérnie, hogy a vonatok már csak döcögnek...
444: A hét elején a rendszeres késések miatt az osztrák államvasút levágta a Budapestről érkező vonatokat a nyugat-európai hálózatról, vagyis a szerelvények mostantól nem mehetnek tovább Bécsből, muszáj átszállni. Ilyesmi milyen gyakran történik?
Spohn Márton: A sztori önmagában nem példa nélküli, tavaly például a svájci vasút bejelentette, azokat a német szerelvényeket, amik 15 percnél több késéssel érkeznek a határra, Bázelnél visszafordítja. Viszont Németországban ebből hatalmas botrány volt.
Pongrácz Gergely: Szerintem viszont nagyon ciki. Ugye az egész amiatt van, mert pár hete egyik napról a másikra Lázár János elrendelte az 1-es vasútvonal felújítását, amit lóhalálában kezdtek el, szervezetlenül, szóval folyamatosak a késések.
SM: Nem azt mondom, hogy nem ciki, de az biztos, hogy nem példátlan. Egész Európában késnek a vonatok. Az viszont igaz, hogy ilyen hirtelen felújításba nem lehet belekezdeni. Ezeket évekkel előre le kell egyeztetni, meg kell szervezni. Európában nem lehet ilyen ultimátumokkal operálni, a vasút nem ménesbirtok.
PG: A szerencsétlen forgalomszervezőknek volt rá mondjuk egy hetük, vagy még annyi sem, hogy kitalálják az egészet. Jó hogy rendszeres késés a vége.
444: Viszont ha nem kezdjük el a felújítást, fél éven belül állítólag nemhogy százzal, negyvennel sem mehettek volna az 1-es vonalon a vonatok. És Lázár János utasbiztonságra is hivatkozott.
SM: A vasúti pálya most is biztonságos, emiatt nem kell félni. Lázár János szerintem azért takarózik utasbiztonsággal, mert miközben azt hangoztatja, hogy elhozza a vasút második aranykorát, a valóságban a minisztersége alatt azt sikerült elérnie, hogy a vonatok már csak döcögnek...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.