2023. szeptember 4., hétfő

HOGYAN JUTOTT ILYEN SIRALMAS ÁLLAPOTBA A MAGYAR KÖZOKTATÁS?

QUBIT
Szerző: KENDE ÁGNES
2023.09.04.


Az Orbán-rendszer csak rontott a magyar iskolán, ami sosem teljesített igazán jól. Hol keresendők a mai gondok gyökerei, és miért épp nálunk alakult ki a világ egyik legszelektívebb oktatási rendszere? Aki válaszol: Ugrai János egyház- és neveléstörténész.

Autonómiájuktól megfosztott, nevetséges bérért dolgozó pedagógusok, súlyos tanárhiány, túlterhelt diákok, alacsony kompetenciaeredmények, emiatt rosszul teljesítő oktatási rendszer – csak hogy párat soroljunk az utóbbi évek elhibázott oktatáspolitikájának következményeiből. De a magyar közoktatás ennél jóval régebben van bajban: a strukturális problémák évtizedek óta erodálják az iskolának azt a küldetését, hogy minden gyerekből saját magához képest a legtöbbet hozza ki, és a gyerekek hátrányait kompenzálva fel tudja nekik kínálni a társadalmi felemelkedés lehetőségét.

A neveléstörténészt és egyháztörténészt, Ugrai János habilitált egyetemi docenst, a 18-19. századi társadalmi, egyházi és művelődési viszonyok kutatóját, aki az elmúlt 20 évben tanított a miskolci, az egri és a sárospataki tanárképzésben is, arról kérdeztük, hogy hol kereshetők a mai bajok történelmi gyökerei, és miért épp nálunk alakult ki a világ egyik legszelektívebb oktatási rendszere, ami egyáltalán nem képes ledolgozni a gyerekek társadalmi, családi helyzetéből fakadó hátrányait...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.