Szerző: BORBÁS BARNA
2023.08.11.
A jövőre 40 éves Ferrari Testarossa a ’80-as években sokkal több volt divatos autónál, valóságos kulturális ikonná vált. A maranellói gyárnak ekkoriban már az USA volt a legfontosabb piaca: a Testarossa világhírnevét éppen egy amerikai krimi, a Miami Vice alapozta meg. Anthony Yerkovich és Michael Mann sorozatának köszönhetően a rácsozott oldalsó légbeömlőkkel szerelt hófehér Ferrari nézők millióinak a retinájába égett bele. Hírességek sokasága vásárolt magának az 1996-ig gyártott típusból: a Rolling Stones frontembere, Mick Jagger, Michael Jordan kosár-, Elton John zenészlegenda és még sorolhatnánk.
Az olasz csodakocsik következő hullámát Ferruccio Lamborghini manufaktúrája szállította. A ’90-es évek poszterautója a Lamborghini Diablo lett: 4 másodperc alatt érte el a 100 km/h-t, versenyautós kialakítása és felfelé nyíló ajtajai dizájnosak, egyszersmind irritálóan agresszívek voltak. Nem véletlen, hogy olyan figurák vásároltak maguknak az „olasz ördögből”, mint az üzletember korszakát élő Donald Trump, a többek között az Armageddont filmproducerként jegyző Jerry Bruckheimer és Hulk Hogan pankrátor.
Nem tudni, hány ember lehet a világon, akinek egyszerre van Ferrari Testarossája (forintban számolt mai áron, modelltől függően 40 és 65 millió között már kapható) és Lamborghini Diablója (100 millió forint körül, szintén modelltől függően), de Magyarországon biztosan él egy. Balásy Gyulának hívják. Ő a Lounge és New Land nevű magyar médiacégek vezetője. Ezek gyártják (vagy alvállalkozókkal gyártatják) lényegében az összes kormányzati kommunikációs terméket a Soros-plakátok óta, egészen a Kőszegi Ákos hangjával megjelent legutóbbi békepárti videókig. Balásy járműveiről a 444 nyár eleji riportjából értesülhettek a magyar adófizető polgárok.
Mick Jagger, Michael Jordan, Jerry Bruckheimer és a többi említett autótulajdonos, illetve Balásy úr között a leglényegesebb különbség, hogy míg előbbiek a saját erejük és képességeik termékei, utóbbi egy elképesztően drága politikai átverésé, amit úgy hívnak: „nemzeti nagytőke”.
Balásy ugyanis nem abból vett Ferrarit és Lambót, hogy ő dobta a legtöbb hárompontost a nemzeti ligában, eladott filmeket és lemezeket a világpiacra, netán feltalálta a vízzel hajtott autót,
aztán megszorongatta Elon Muskot a New York-i tőzsdén. Balásyval meg annyi történt, hogy az ő cégein folyatta át a legtöbb közpénzt a kommunikációs minisztérium.
A vele készül 13 perces videóinterjú az utóbbi idők legkellemetlenebb audiovizuális élménye. Az egész Kárpát-haza egyik legtöbbet kereső, ráadásul kommunikációs feladatokat teljesítő vállalkozójának lényegében egyetlen kész válasza sincs arra, hogy mivel foglalkozik. A self-made man életérzést – orosz oligarchákhoz és súlyosabb kelet-európai nepperekhez hasonlóan – utólag vásárolta magának: a valaha autóskártyákon látott drága gépjárművek formájában.
Ezeket a vagyontárgyakat végső soron a magyar adófizetők állták. Döbbenetes összegekről beszélünk: a kiszervezett állami kommunikációval foglalkozó Balásy-cégeknek 2016 óta 44 milliárd forintos adózott nyeresége volt. Csak tavaly 10 milliárd forint hasznot (!) hozott a New Land Media és a Lounge Design...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.