2023. július 19., szerda

MINDIG A MAXIMÁLIS KEDVEZMÉNYT ADJÁK SZIJJÁRTÓÉK A KÍNAIAKNAK AZ AKKUMULÁTORVERSENYBE

24.HU
Szerzők: TAMÁSNÉ SZABÓ ZSUZSANNA, D. KOVÁCS ILDIKÓ, VITÉZ F. IBOLYA
2023.07.19.


Lassan alig marad olyan térség Magyarországon, ahol ne működne, épülne vagy ne lenne tervben az elektromosautó-iparhoz kapcsolódó beruházás: akkumulátor-, illetve katódgyár, összeszerelőüzem vagy az előbbieket kiszolgáló részegységgyártó. Listába szedtük és térképre vittük mindet.

A világon Kína, Európában pedig Magyarország lesz a piacvezető az elektromos járműiparhoz kapcsolódó akkumulátorgyártásban – ilyen és hasonló nagyratörő tervek bontakoznak ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, illetve tárcája közleményeiből. A kormány arra épít, hogy a Magyarországon megtelepedő akkugyárakból látnák el az európai autógyártókat, ami megkerülhetetlenné teszi hazánkat az európai gazdasági fejlődésében. Nem mellesleg a kormányzat a beáramló működőtőkétől várja a gazdasági növekedést, ami az uniós pénzek elapadásával együtt tűnt el mostanában.

Lassan nem marad olyan térség Magyarországon, ahol ne működne vagy épülne az elektromosautó-iparhoz kapcsolódó gyár, vagy ne terveznének ilyen jellegű beruházást: akkumulátor-, illetve katódgyárat, összeszerelőüzemet vagy az előbbieket kiszolgáló részegységgyártókat. A külügyi tárca befektetési szervezete, a HIPA ugyan cikkünk megjelenéséig nem válaszolt arra, hogy pontosan hol, mi és mekkora állami támogatással épül, de a 24.hu a híradások alapján

negyven akkumulátorgyártással kapcsolatos beruházást


azonosított idehaza, ez 44 üzemet jelent, összesen 7170 milliárd forint értékben. Ez több, mint amennyi pénz (6860 milliárd forint) tavaly befolyt a költségvetés legfontosabb bevételi pillérét jelentő általános forgalmi adóból.

Nemcsak szaporodnak, de egyre nagyobb befektetések is érkeznek a szektorba: 2022 elején 2800 milliárd forintnál tartottunk, tavaly augusztusban 6100 milliárdot mutatott a számláló, azóta pedig újabb ezermilliárd érkezett. Az idén jóformán nem telt el hét úgy, hogy ne jelentett volna be Szijjártó vagy a tárca valamilyen befektetést vagy az akkumulátorpiacot érintő fejleményt.

A világ tíz legnagyobb akkugyártójából négy már megérkezett: közülük a két dél-koreai (a Samsung és az SK csoport) termel is, a kínai óriás, a CATL megkezdte az építkezést Debrecenben, és ugyanott az ugyancsak kínai EVE Energy is bejelentett egy 400 milliárd forintos beruházást...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.