Szerző: KUN ZSUZSI
2023.04.19.
Csökken a tananyag, javulnak a feltételek, a matematikát mégis rengeteg diák utálja, sőt a legtöbben egyenesen azt hiszik, hogy hülyék hozzá. Matektanárok mesélnek arról, hogy mi változott, amióta ők ültek az iskolapadban
Hogyan tanítottak engem? Hogyan tanítok én? Tanárokat kérdezünk arról, mi változott az oktatásban, amióta az iskolapadból a katedrára kerültek. A nyelvtanárok helyzetét bemutató cikkünk itt olvasható.
2022-ben a magyarországi iskolákban tanuló diákok a legjobb átlageredménnyel érettségiztek matematikából a kétszintű érettségi 2005-ös bevezetése óta. 55,28 százalékos átlagot értek el, ami középszinten hármas érdemjegyet jelent. Az általunk megkérdezett matektanárok szerint nem lehetetlen jó eredményeket elérni a tantárgyból, ami sok diák legnagyobb mumusa. Szerintük a matematika gondolkodni tanít, és elsősorban nem az a feladata, hogy egy-egy anyagrészt bemagoljanak a tanulók. Ráadásul ez az a tárgy, amivel a köznevelés minden osztályában találkoznak, ezért nem árt, ha a kapcsolat nem romlik meg már elsőben.
Négy matematikatanárral beszélgettünk arról, hogy mi változott meg a tantárgy oktatásában azóta, hogy diákból tanárrá váltak. Mi az, amit szerettek a saját tanáraik gyakorlatából és mik az, amit homlokegyenest máshogy csinálnak?
Vida Nikolett tanított már budapesti kéttannyelvű gimnáziumban és nyelviskolában is, jelenleg a Győri SZC Deák Ferenc Közgazdasági Technikum matematika szakos tanára. Sipos Anna magántanárként kezdett el matekot tanítani az egyetem befejezése után, később pedig egy általános, majd egy középiskolában is bekapcsolódott a tantestületek munkájába egy-egy évre. Krajnyák Attila és Molnár Attila a Kőbányai Szent László Gimnázium matektanárai. Ők és Vida is abban az iskolában tanítanak, ahol maguk is középiskolások voltak, így saját bőrükön tapasztalják meg, milyen az, amikor a korábbi tanáraikból egyszer csak kollégák válnak...
2022-ben a magyarországi iskolákban tanuló diákok a legjobb átlageredménnyel érettségiztek matematikából a kétszintű érettségi 2005-ös bevezetése óta. 55,28 százalékos átlagot értek el, ami középszinten hármas érdemjegyet jelent. Az általunk megkérdezett matektanárok szerint nem lehetetlen jó eredményeket elérni a tantárgyból, ami sok diák legnagyobb mumusa. Szerintük a matematika gondolkodni tanít, és elsősorban nem az a feladata, hogy egy-egy anyagrészt bemagoljanak a tanulók. Ráadásul ez az a tárgy, amivel a köznevelés minden osztályában találkoznak, ezért nem árt, ha a kapcsolat nem romlik meg már elsőben.
Négy matematikatanárral beszélgettünk arról, hogy mi változott meg a tantárgy oktatásában azóta, hogy diákból tanárrá váltak. Mi az, amit szerettek a saját tanáraik gyakorlatából és mik az, amit homlokegyenest máshogy csinálnak?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.