Szerző: KŐSZEGHY FERENC
2023.03.23.
A tanártársadalom a jelenlegi, és a tervezett új teljesítményértékelést is elutasítja, ám vannak olyan részletkérdések, amelyekben megosztottak – derült ki a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) a Forrás Társadalomkutató Intézettel közösen készített online kérdőíves felméréséből. Az adatokból az is kitűnik, milyen minősítési rendszert tartanának tisztességesnek az oktatásban dolgozók. A felmérés eredményeit Totyik Tamás, a PSZ alelnöke, valamint Galgóczi Eszter, a kutatóintézet alapítója ismertette.
A felmérést Galgóczi Eszter beszámolója szerint 4110-en töltötték ki. Habár a kérdőívet minisztériumi segítség híján csak a közösségi médiában és a PSZ belső kommunikációs felületein tudták eljuttatni a tanároknak, Galgóczi szerint a kutatás reprezentatív, mivel a KSH tanárokra vonatkozó demográfiai adatai alapján egyes válaszokat különböző súllyal vettek figyelembe attól függően, hogy az adott csoportból mennyien töltötték ki a kérdőívet. Totyik Tamás kiemelte: rendkívül egységes volt a pedagógusok véleménye, elhelyezkedés, kor és intézmény szempontjából sem mutatnak eltérést a válaszok.
Az eredmények alapján a pedagógusok a jelenleg érvényben lévő teljesítményértékelési rendszert határozottan elutasítják (5-ös skálán 1,7-es értékelést kapott a kitöltőktől). Totyik Tamás rámutatott, hogy a jelenlegi rendszerrel annak kötelező érvénye a legnagyobb probléma, hisz jóval nagyobb (de korántsem teljeskörű) lenne a rendszer elfogadottsága, ha kötelező volta megszűnne...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.