2023. február 28., kedd

TAVALY 16,6 MILLIÁRD FORINT KÖZPÉNZ VÁNDOROLT A KORMÁNYMÉDIÁHOZ TÁRSADALMI CÉLÚ REKLÁMKÉNT

ÁTLÁTSZÓ
Szerző: SEGESVÁRI CSABA
2023.02.28.


Öt hónapba telt, mire a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodával eljutottunk odáig, hogy megmutatták, mennyit költöttek 2022-ben a társadalmi célú reklámként futó kampányokra, és hol jelentek meg ezek a hirdetések. Az állami milliárdok legnagyobb része a kormányközeli médiánál landolt, de kapott belőle a Blikk, a Népszava, az ATV és az RTL is.


Ha a kormányüzenetek továbbításáról van szó, akkor bőbeszédű a kabinetiroda, ha viszont az a kérdés, ki profitál ebből, már gondolkodóba esik. Így történhetett, hogy hónapokba telt megtudnunk, 2022-ben mégis kinek volt jó, hogy mindenhonnan az hangzott: „Készült Magyarország kormánya megbízásából!”

A „társadalmi célú” kampányokra vonatkozó adatigénylést októberben indítottuk, de először azt válaszolták, hogy „az adatokat a kért bontásban nem tartjuk nyilván.” Majd 45 nap türelmet kértek az újabb adatkérésre, és december 19-re küldtek egy felsorolást a kampányokról. A tényleges költésekért újabb adatigénylést kellett beadnunk, majd jött a válasz: nem küldik el a táblázatokat, nézzük meg őket. De a minisztérium épületében nem használhattunk telefont, csak jegyzetelni lehetett.

A kampányokat 13 mappában tárolják, onnan gyűjtöttünk adatokat. A médiaterveket néztük végig, amiken az szerepel, melyik médium mennyi hirdetést és hol helyez el.

A gyermekvédelminek nevezett népszavazásra nettó 3,8 milliárd forint ment el. Ebből 100 millió forintot hirdettek el a Blikkben, 32 milliót Axel-Springer lapokban, 21 milliót a Demokratában, 71 milliót egyéb lapokban. A printes költés nettó 2,1 milliárd forintjának döntő többsége pedig a KESMA-tag Mediaworks-höz ment...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.