Szerző: VARGA VIRÁG
2023.02.15.
A tanárhiány kapcsán leggyakrabban a reál tárgyakról esik szó, pedig a humán és a készségtárgyak esetében is egyre többször fordul elő, hogy nincs elég pedagógus az iskolákban. Ezúttal azt jártuk körbe, hogy a saját szakjuk, szakpárjuk mellett egyéb tárgyakat is bevállaló tanárok terhelésén felül milyen egyéb módszerekkel próbálják megoldani az oktatási intézmények a hiányzó tanárok helyettesítését. Találtunk példákat arra is, hogy
tanári diploma nélkül alkalmaznak az iskolák munkavállalókat, pedagógusként.
Bár a kormány nem igazán szokta elismerni a tanárhiányt, a közoktatás szereplői számára világos, hogy sok esetben olyan pedagógusok tartják a vállukon az összeomlás közelében álló rendszert, akik saját tantárgyaikon felül egyéb tárgyak tanítását is kénytelenek bevállalni. Olyan tantárgyakét, amelyekhez nem rendelkeznek szakos végzettséggel – erről a jelenségről múlt heti cikkünkben írtunk részletesen...
Bár a kormány nem igazán szokta elismerni a tanárhiányt, a közoktatás szereplői számára világos, hogy sok esetben olyan pedagógusok tartják a vállukon az összeomlás közelében álló rendszert, akik saját tantárgyaikon felül egyéb tárgyak tanítását is kénytelenek bevállalni. Olyan tantárgyakét, amelyekhez nem rendelkeznek szakos végzettséggel – erről a jelenségről múlt heti cikkünkben írtunk részletesen...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.