Szerzők: Doros Judit, Vas András, Fekete Norbert, Králik Emese
2023.02.27.
Akad több előnye a MÁV-Volán új megye- és országbérletének, ám vidéken lesz, ahol nem sokat ér majd: nincs ugyanis elég MÁV meg Volán-járat, amelyen használni lehetne.
Korszakalkotó változás, minden eddigi konstrukciónál kedvezőbb lesz a vármegyebérlet és az országbérlet május 1-jei bevezetése – örvendezett a MÁV-Volánbusz csoport a napokban. Az elégedettség annyiban nem tűnik alaptalannak, hogy az új bérleteket valóban kedvező áron kínálják. Az egy-egy megye összes MÁV-START, Volánbusz, MÁV-HÉV és GYSEV járatain érvényes 30 napos bérlet 9450 forintba kerül. Az egész országban érvényes havi bérletért pedig 18 900 forintot kell fizetni. A megkötés pedig csak annyi: a bérletek nem érvényesek helyjegyköteles vonatokon, 1. osztályon, továbbá a helyi járatokon.
Ott, ahol jó színvonalú a helyközi tömegközlekedés eddig is rengetegen választották a MÁV-ot és a Volánt: ebben a körben sokaknak – de távolról sem mindenkinek – megtakarítást hozhatnak az új bérleteket. Ennél azonban alighanem fontosabb funkciója is lenne a bérletnek. Például az: segítse azokat a leszakadó térségekben, elöregedő, elszegényedő kistelepüléseken élőket, akiknek már az is súlyos anyagi terhet jelent, hogy eljussanak a legközelebbi kis- vagy nagyvárosba tanulni, dolgozni, vásárolni. Erre utalt Lázár János, a területért felelős miniszter, amikor azt mondta: A közlekedéshez hozzá kell nyúlni, ha növelni akarjuk a kistelepülések megtartóképességét. Kérdés, hogy az új bérletek mennyiben segíthetik ezt. Sok helyen ugyanis már nem nagyon van olyan busz- és vonatjárat, amelyért érdemes lenne olcsó bérletet venni...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.