Szerző: ELŐD FRUZSINA
2022.12.19.
A jelenség legismertebb példája a Megafon, amelyet a jobboldali, konzervatív kormánypárti hangok közösségi médiában való felerősítésére hoztak létre azután, hogy a Fidesz érzékelte, volna még mit fejlődnie ezen a téren. A politikai influenszereket futtató platform a hagyományos médiát karcsúsító, és az erőforrásokat a közösségi média irányába átcsoportosító stratégia keretében pár év alatt megkerülhetetlenné vált a kormánypárti kommunikációban.
A Megafon ma már egy népszerű, Fidesz-hű médiaszemélyiségeket sorai közt tudó, évi többszáz milliós költségvetésű szervezet, amelynek létezéséről minden, közélet iránt érdeklődő magyar kénytelen tudomást venni. Vannak azonban kisebb játékosok is ugyanezen a piacon, mint például az egyik ismert megafonos által gründolt Aktuális Média. A főleg Facebookon aktív, mindössze 18 ezer követővel rendelkező oldal több százmillió forintért hirdette már a fideszes üzeneteket az elmúlt egy évben, miközben a mögötte álló cégnek tavaly nem volt látható bevétele.
Filep Dávid, ismertebb nevén „A Kopasz” a Megafon egyik népszerű oldalának (A Kopasz Oszt) szerkesztője. Filepet nem csak az emeli ki a fideszes politikai influenszerek közül, hogy az egész mezőnyből őt követi egyedül Instagramon Orbán Viktor, de az is, hogy van egy saját mini-Megafonja. Az Aktuális Média Nonprofit Kft. egy nulla alkalmazotti létszámú kommunikációs cég, melynek Filep a tulajdonos-ügyvezetője, és amelynek közösségi médiás megfelelői a cég 2021-es megalapítása óta több már több mint 455 millió forintot hirdettek el...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.