Szerző: NVZS
2022.12.02.
Egyre jobban kezd elege lenni a magyar lakosságnak abból, hogy már-már a „szocializmus” időszakát idéző áruhiányokkal kell szembesülnie. Ezek az ellátási zavarok szinte kizárólag azokat a termékeket érintik, amelyekre a kormány ársapkát húzott, azaz amelyek árát maximálta, rögzítette. Ezek közül jelen pillanatban a legrosszabb a helyzet üzemanyag-fronton: már nem csak a kis magánkutaknál, de egyre gyakrabban a nagy hálózatok töltőállomásain – sőt, már a MOL-kutaknál is – szinte mindennapos jelenséggé vált, hogy nincs rögzített árú benzin és dízelolaj, de már az is, hogy a piaci áron kínált üzemanyagokért is folyik a harc. Ahol van, ott kígyóznak a sorok, de sokszor sok-sok kilométert kell megtenni, mire olyan kutat talál az autós, ahol tankolni tud, s azt is gyakran csak korlátozott mennyiségben.
A kormány is kezdi felismerni, hogy ez így nemigen mehet tovább. Gulyás Gergely kancelláriaminiszterrel az élen már többen utaltak arra, vagy egyenesen ki is mondták: lassan elérkezik az ársapkás árak felszabadításának az ideje. Gulyás például a szerdai kormányinfón azt ecsetelte, hogy addig lesz hatósági áras, azaz ársapkás itthon a benzin és a dízel, amíg az olajtársaság biztosítja az ellátást. Mint a HVG írta, hétfőn még azt lehetett tudni, hogy a kormány szerint január elseje után szűnhet meg a 95-ös benzin és a dízel ársapkája, ha nem zavartalan az Oroszországból érkező kőolajellátás, és ha a Mol Dunai Finomítója nem tud folyamatosan működni (megjegyezzük, egyelőre nem tud – a szerk.). Az olajipari cég a lap megkeresésére a többi között úgy reagált, hogy február 5-e után – amikor az orosz gázolaj eltűnik az európai piacokról – negatív következményekkel kell számolni, s „az ellátásbiztonság visszaállítása érdekében vissza kell építeni az üzemanyag importot, ami két-három hónapot vesz igénybe". Ebből nem nehéz kiszámolni, hogy már most lépnie kellene a kormánynak...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.