Szerző: QUBIT
2022.12.01.
A közoktatás válságáról szóló Qubit Live #6 eseményünkön oktatáskutató szakemberekkel jártuk körbe, hogy mi is a valódi probléma Magyarországon az iskolarendszerrel. A napokban a Live-on elhangzott előadásokat és kérdéseket osztjuk meg veletek, Lannert Judit előadása már elérhető.
Egyre kevesebb középiskolás korú fiatal iskolázását kell megoldani országszerte, miközben folyamatosan nő a diplomás szülők száma és aránya a társadalmon belül. Ez a kettős hatás azt eredményezi, hogy a gimnáziumok népszerűsége folyamatosan nő, elsősorban a diplomás szülők körében, akik a saját gyerekeiknek lehetőség szerint a legjobb oktatási lehetőségeket kívánják megteremteni, erre pedig a 4, 6 és 8 osztályos gimnáziumok egyaránt jó lehetőséget jelentenek. Ám az országos statisztikákból az is jól látszik, hogy míg a hagyományos gimnáziumokban stabil a túljelentkezés, a 6 és 8 osztályos iskolákba felvételizők száma ugrásszerűen nő, vagyis úgy tűnik, mintha a tanulók (és a szüleik) menekülnének az általános iskolákból.
Horn Dániel közgazdász, a Közgazdaságtudományi Intézet (KRTK KTI) igazgatója arra kereste a választ a hatodik Qubit Live-on tartott előadásában, hogy mi állhat ennek a hátterében. Hogyan változott az elmúlt években az iskolatípusok népszerűsége, és mi a helyzet Budapesten az ország többi részéhez képest? Miért a fővárosban alakult ki később a tanárhiány, és miért vált mégis súlyosabbá a helyzet 2020-tól a vidéki nagyvárosokhoz képest?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.