Szerző: ZÁCH DÁNIEL
2022.11.10.
Olvasónk a sebességhatárt átlépve autózott egy kilométert a 6-os számú főút budapesti szakaszán, negyven másodpercen alatt kétszer is letraffipaxozták, ezért dupla bírságot kellene fizetnie. Az ügy egyik fontos kérdése, hogy ez egy vagy két gyorshajtásnak minősül-e. A rendőrségnél nem ritka a halmozásos módszer, már nevet is adtak neki, mert jogszerűnek találják a sorozatos sebesség-ellenőrzést. Kimentünk a helyszínre, hogy lássuk, valóban autópályának nézik-e az arra járók a kétszer két sávos gyorsforgalmi utat, feltettük kérdéseinket a BRFK-nak, majd dr. Herpy Miklós közlekedési ügyvédtől kértünk szakvéleményt, hogy kiderüljön: milyen szabályok kötik a rendőrség kezét, amikor sorban állítja ki mérőberendezéseit egy rövid útszakasz mellé.
A Gyár utcai felhajtóról tökéletesen látni a kétszer két sávos út hosszú kanyarulatát. Lámpaváltásonként mindkét irányból harminc-negyven autó, és sok pótkocsis teherautó halad el néhány percenként. Miközben innen figyelem a forgalmat, szemerkélni kezd az eső, ilyenkor mindenki kevésbé nyomja a gázt, ezért az első próbakör előtt azt gondolom, nem volt értelme éppen most kijönni a 6-os főútra, a XXII. kerületbe. A rossz idő miatt eldönthetetlen, hogy olvasónk, Bence igazat mondott-e, amikor a Telexnek küldött levelében azt írta: aki ezen a szakaszon a belső sávban akar maradni, hamar gyorshajtóvá válik a háta mögött nyomuló tudatos gyorshajtók miatt, aki viszont szabályosan autózna, menthetetlenül beragad a szélen bandukoló teherautók mögé.
Intenzíven gyorsítok, és pár száz méteren belül már hetvennel motorozom a szélső sávban, a belváros irányába. Másfél kilométerrel később lámpás kereszteződés következik, gyorsan eldől a dilemma: Bence igazat mondott, a kamionokat és néhány autót leszámítva simán elhúz mellettem a tömeg, biztosan átlépik a megengedett 70 km/óra legnagyobb sebességet. Ezt a szakaszt még háromszor megteszem mindkét irányba, és bár az eső intenzívebbre vált, a forgalom alig lassul, sokan még a vízfüggönyön át is ragaszkodnak a masszív gyorshajtáshoz. A 3,5 tonna megengedett össztömegnél nehezebb teherautók, lakott területen ötvennel mehetnek, a próbakörökön viszont sok olyan kamionnal találkoztam, amelyek a hetven körüli tempót tartották...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.