2022. november 2., szerda

A SZANKCIÓELLENES LADÁVAL SZÁGULD HÁTRAMENETBEN AZ OROSZ AUTÓIPAR

TELEX
Szerző: ZÁCH DÁNIEL
2022.11.01.


Ez az autó brutális, szinte minden technológia hiányzik belőle
– így fogalmazott egy tévéinterjúban Jevgenyij Eskov, a moszkvai székhelyű Auto Business Review főszerkesztője amikor arról kérdezték, hogy milyenek találja a Lada Granta kényszerűségből összeállított szériáját, a Classic '22-t.

Az AvtoVAZ azt követően kényszerült az évek óta létező, és a helyi vásárlók körében igen népszerű Granta alapos visszafejlesztésére, hogy az orosz csapatok február 24-én megindultak Ukrajna ellen, majd hetek alatt szinte az összes autóipari beszállító beszüntette tevékenységét az országban. Velük egyidőben sorra összecsomagoltak a nagy nemzetközi autómárkák is, közülük legutóbb a Mercedes jelentette be, hogy érdekeltségeit, beleértve a főváros közelében található üzemét egy helyi befektetőnek adja el.

A körülményekhez butított Grantát szankcióellenes Ladaként jellemezték az állami televízió kommentátorai, akik aligha fogalmazhattak élesebben, hiszen a Putyin-rezsim észbe kapott, és stratégiai célként tűzte ki az összeomló autóipar talpra állítását, valamint a vásárlás ösztönzését. A Wards Auto azt írja, hogy a jármű- és alkatrészgyártás nyolcvan százalékát lokalizálni szeretné az állam, és a terv végrehajtására, 2035-ig 8,3–9,9 milliárd dollárnak megfelelő összeget fordítanának, de hasonló nagyságú forrást szánnak az export élénkítésére, illetve a szállítások biztosítására is...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.