Szerző: KENDE ÁGNES
2022.10.10.
„A pedagógusok egy jó része bedőlt annak az ajánlatnak, amit Hoffmann Rózsa [oktatásért majd köznevelésért felelős államtitkár] kínált nekik 2010 után – mondja Radó Péter oktatáskutató. – Egyfelől »elvonjuk az autonómiátokat«, amit úgy kommunikáltak, hogy lesz egy erősödő állami szerepvállalás az oktatásban, viszont ez garanciát jelent a rendre, a biztonságra és a folyamatos béremelésre, amit a pedagógusok el is hittek. De 2015-re aztán rájöttek, hogy átverték őket: akkor szakadt a nyakukba az, amiről nem tudták, hogy micsoda, hogy nem lesz béremelés, az életpályamodell nem szakmai perspektívát, hanem értelmetlen adminisztratív terheket jelent, a munkaterhek pedig megnőttek, de ezt nem követte magasabb fizetés. Mire rájöttek, hogy átverték őket, már késő volt, mert addigra az egész rendszerátalakítás lezajlott” – magyarázza Radó. Az oktatáskutatót azért kerestük meg, hogy választ kapjunk arra a kérdésre, hogy egy olyan, bizonyos szempontokból a hazaihoz hasonló tüneteket mutató autoriter rendszerben, mint a lengyel, hogy lehet, hogy az oktatás él és virul. Miért fog sokkal kevésbé az autokrácia átka a PISA- méréseken világviszonylatban is jól teljesítő lengyel oktatási rendszeren, mint a magyaron?
...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.