2022. július 16., szombat

„ÉPP MOST OMLIK ÖSSZE AZ OKTATÁS, MAGA ALÁ FOGJA TEMETNI FŐLEG A MI DIÁKJAINKAT”

444.HU
Szerző: KISS IMOLA
2022.07.16.


- Kritikus a roma tanulók helyzete az iskolákban: a szegregáció nem csökken, és már csak fél százalékuk jut el az érettségiig.

- A Romaversitas alapítvány 9. osztálytól egészen a diplomáig segít nekik az előrehaladásban. De egyre kevesebben jelentkeznek hozzájuk.

- A diákjaikat igyekeznek aktivista szemlélettel felvértezni és „kihangosítani”, hogy kialakulhasson egy erős érdekérvényesítő képességgel rendelkező, értelmiségi roma réteg.

- Idén új ügyvezető igazgatója lett a szervezetnek, az irányításával vezetőképzővé kezdték alakítani az egyetemistáknak szóló programjukat, és erősítik a gyakornoki programjukat is.


A Romaversitast 1996-ban alapította egy roma értelmiségi kör: az alapítvány roma középiskolásokat segít abban, hogy megszerezzék az érettségit és továbbtanuljanak. Roma egyetemistákat is támogatnak, egészen a pályakezdésig. Az alapítás óta 450 diákjuk volt, nagy többségük sikeresen lediplomázott. Nem fogadnak el állami támogatást, magánadományozók, vállalatok segítik őket. Az alapítvány ügyvezető igazgatója az elmúlt öt évben Dr. Dinók Henriett volt, ő 2022-től a kuratórium elnökeként folytatja. Helyére érkezett Fedorkó Boglárka, aki eddig emberi jogi szakértőként elsősorban nemzetközi szervezeteknél dolgozott, migráció, emberkereskedelem, LMBTQ jogok és oktatási esélyegyenlőség témákban mozgott. Nemrég új kommunikációs munkatárs is kezdett a szervezetnél, Horváth Zsolt, aki korábban ösztöndíjasuk, majd gyakornokuk volt. Velük beszélgettünk az alapítvány terveiről, a fővárossal közösen induló gyakornoki programjáról, az Ukrajnából menekülő roma gyerekek tanulási nehézségeiről, érdekérvényesítésről és az aktivista szemlélet fontosságáról is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.