2022. július 28., csütörtök

DUNAKESZI JÁRMŰJAVÍTÓ: BEÜTÖTT A BIBLIAI TÍZ CSAPÁS, DE VAN MENEKÜLÉSI TERV

TELEX
Szerző: BRÜCKNER GERGELY
2022.07.28.


Az oroszok, majd Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter kiszállása után immár Hernádi Zsolt Mol-vezér tulajdonosi szerepvállalásával vannak nagy tervei a Dunakeszi Járműjavítónak. Úgy tudjuk, a cég szívesen megszerezné az egyik nyugati nagyvállalat elővárosi motorkocsijának gyártási licencét is. Forrásaink az idehaza a „Dezső-vonatokról” jól ismert Siemens nevét emlegetik legvalószínűbb partnerként. Igaz, a nagy tervek főleg akkor lehetnének sikeresek, ha itthon újra lenne pénz a közlekedési beruházásokra, például egy nagyobb és modernebb flotta megrendelésére.


A Dunakeszi Járműjavító (DJJ) izgalmas változásokon van túl, és sok nehézséggel is küszködik, de a céget ismerők szerint van remény a több mint 600 főt foglalkoztató vállalkozás sikeres működésére. A vállalatnak korábban részben orosz tulajdonosa volt, részben pedig Szalay-Bobrovniczky Kristóf volt meghatározó tulajdonos. Az üzletembernek a honvédelmi miniszteri kinevezése miatt kellett kiszállnia a vállalkozásból, és a háború miatt az oroszokra kirótt szankciók is teljesen új helyzetet teremtettek.

Ha ez nem lett volna elég változás, a hazai Sberbank csődjét is kezelni kellett és kell a mai napig is. Cikkünkben azt próbáltuk feltárni, hogy vajon hogyan tudja folytatni ez a nemzetgazdaságilag rendkívül fontos cég a tevékenységét, képes lesz-e teljesíteni például azt az egyiptomi üzletet, amelyben 1300 vasúti kocsi valamivel több mint felét (678 vagont) Dunakeszin kell legyártani...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.