Szerző: PONGRÁCZ GERGELY
2022.06.21.
A pesti alsó rakpart átadása a sétáló, kerékpározó, rollerező embereknek, lényegében helyrebillentése a múlt század hibás közlekedéspolitikájának, ma ugyanis az autók miatt nincs hely Budapesten – írja Pongrácz Gergely, a Magyar Közlekedési Klub elnöke a Telex által kezdeményezett „rakpartvita” első hozzászólójaként.
Előrebocsátom, hogy ugyan Magyar Közlekedési Klub az egyesületünk neve, mégis úgy látjuk, a pesti rakpart ügye elsősorban NEM közlekedési kérdés. És hogy miért nem? Ezt próbálom megvilágítani az alábbi pár bekezdésben.
De először nézzük, hogyan is indult ez az egész ügy. 2019-ben a szokásos politikai árkokon túl is volt – legalábbis látszólag – lényegi különbség a főpolgármester-jelöltek között. Miközben Tarlós Istvánról tudni lehetett, hogy a számára kedves ‘70-es évek autóközpontú városa lebeg a szeme előtt, a másik két komolyabban vehető jelölt nyugati és távol-keleti trendeknek megfelelően az egyensúly helyrebillentésével, élhető, zöld várossal kampányolt. Karácsony Gergely programjában ugyan viszonylag kevés konkrétum volt, de egy tervezett intézkedés elég egyértelműen le volt írva: „A pesti alsó rakpartot fokozatosan átadjuk a sétáló, kerékpározó, rollerező emberek számára.”...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.