Szerző: ZUBOR ZALÁN
2022.05.17.
Az ellenzéki térfélen visszatérő sztereotípia, hogy a Fidesz választási sikerének egyik oka a médiafölénye: az, hogy választói tömegek csak a kormánypárti médiából tudnak tájékozódni, az offline média nagyrészt a kormány befolyása alatt áll, és sokan nem férnek hozzá a független médiához például az interneten keresztül. A statisztikák azonban nem egészen ezt mutatják: kormánypárti médiatúlsúly ugyan létezik, de nem úgy működik, ahogy azt sokan elképzelik.
Az újabb kétharmadot hozó 2022-es választás után ismét az érdeklődés középpontjába került a magyarországi médiahelyzet és sajtószabadság kérdése. A téma megjelent a választás tisztaságát vizsgáló nemzetközi szervezetek jelentéseiben is: az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ, amely szerint a választáson „nem voltak meg a feltételek a tisztességes versenyre”) például előzetes jelentésében azt írta, hogy „a korlátozó médiajogi környezet, a médián belüli tulajdonviszonyok fokozódó koncentrációja, valamint a kormányzati reklámok által uralt reklámpiac torzulásai miatt” is
olyan médiahelyzet alakult ki, amely miatt sérült a választópolgárok joga a tényszerű tájékozódásra.
A helyzetből persze a kormánypártok profitálnak...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.