Szerző: SZÉKELY SAROLTA
2022.04.16.
Jó évet zárt 2021-ben is a Mezőkövesd-Zsóry focicsapata mögött álló gazdasági társaság, akárcsak 2020-ban. Ez a két év a maguk nemében különlegesek voltak és nagyon érdekes volt látni a beszámolókban, hogy hogyan alakultak a gazdasági folyamatok. 2020-ban a bajnokságokat zömében zárt kapuk mögött tudták lejátszani, míg 2021-ben fordult a helyzet, az oltásoknak köszönhetően a meccsek nagy részét nézők előtt lehetett lejátszani. Értelemszerűen ez a tény nagyban tudja befolyásolni a bevételeket, különösen a jegyek, bérletek értékesítéséből származókat, valamint a szponzori bevételeket.
Az már önmagában is egészen abszurd volt, hogy az NBI-es csapatok többségénél a koronavírussal terhelt 2020 sem okozott nagy nehézséget, sőt! Alig estek vissza a jegybevételek a zárt kapus mérkőzések ellenére, és emelkedtek a szponzori bevételek is. Utóbbit illetően érdemes megjegyezni, hogy Magyarországon főként érdekalapú szponzoráció jellemző. A csapatok mellett álló szponzorok zömében a tulajdonosokhoz, kormánypárti képviselőkhöz közel álló cégek, piaci vagy szimpátia alapon alig-alig zajlik szponzoráció az NBI-ben. Mindezek alapján pedig joggal fogalmazódik meg a gondolat, miszerint a koronavírussal terhelt problémás évben a szponzorok tartották nyereségesen a klubokat.
Hogy a hazai folyamatok mennyire ellentétesek a piaci logikával, arra jól rávilágított az UEFA benchmark kiadványa is. Eszerint ugyanis miközben 2020-ban a nyugati bajnokságokban - akár jelentősen - csökkent a bevétel, addig a magyar bajnokságban 21 (!) százalékkal több pénz áramlott be, mint a megelőző szezonban...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.