Szerző: KENDE ÁGNES
2022.04.12.
„Az én hihetetlenül tehetséges szuperlányaim, akik kémiaszakkörre járnak, úgy jönnek ki az órákról, hogy »6 éves korom óta orvos akartam lenni, és most mégis olyan hülyének érzem magam«, miközben a fiúk meg nem így jönnek ki. És nem tudom megmagyarázni, hogy mi történik ott, mert nincs különbség köztük. Egyik sem tudja jobban, mint a másik, de a lányok mégis kétségbeesetten jönnek ki a szakkörről” – mondta egy interjúban az egyik budapesti elitgimnázium tanárnője, aki maga sem tudta igazán eldönteni, hogy annak ellenére, hogy ők a gimnáziumban nemtől függetlenül minden gyereket támogatnak abban, hogy a kedvére való tantárgyakat válasszák, miért van az, hogy az érettségi közeledtével a fiúk a természettudományos, a lányok pedig inkább a humán tantárgyakat választják.
Rédai Dorottya, a CEU kutatója, akit tavaly a TIME magazin az év 100 legbefolyásosabb embere közé sorolt, és aki a Meseország mindenkié könyv egyik projektkoordinátora volt, kutatótársaival, Maria Tsourouflival, a londoni Brunel Egyetem oktatási tanszékének professzorával és Valentina Guerrinivel, a Firenzei Egyetem tanárával egy uniós kutatás keretében azt találták, hogy a tanároknak fogalmuk sincs arról, hogy miért van ekkora különbség nemek szerint a tantárgyválasztásban: voltak olyanok, akik biológiai vagy genetikai okokkal, mások pedig a családi vagy az iskolában kialakult elvárásokkal és normákkal magyarázták az eltéréseket...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.