Szerző: ÉS
2022.04.01.
P U B L I C I S Z T I K A
Kovács Zoltán
Nincs több kebel
A filmkockákat már ismeri mindenki, cseh újhullámba illő jelenet. Esetleg Örkény egypercese is lehetne: két ember ül a tovasiető vonaton, és lázasan integetnek az ablakon kifelé. Egy államfő és egy miniszterelnök. Azért hangsúlyozom, hogy kifelé, mert integethetnének befelé is, se itt, se ott nincs senki, nincs egyetlen ember. Még mosolyognak is hozzá, amint üdvözlik az üres tájat, ahogy intenek az elsuhanó építmény betontömbjeinek, és köszöntik a téli álomba zuhant szilvafákat. A semmibe vesző tél végi messzeséget.
Mentségükre legyen mondva, mindketten országos választásra készülnek, ez pedig a térségi közélet kegyelmi állapota. Az úgynevezett választási kampányban az induló jelöltek bármelyike minden további nélkül bohócot, sőt, mint látjuk, hülyét is csinálhat magából. A szerelvény két utasa amúgy Aleksandar Vučić és Orbán Viktor.Tovább
Csepi Lajos
Mézet a madzagra!
Hajdu Nóra
A történelemnek nincs vége
Franklin Roosevelt első elnöksége óta gyakran „mágikus” jelentőségűnek tartják egy újonnan megalakult kormány működésének első 100 napját, legalábbis a németországi politikai közbeszédben ez visszatérően alkalmazott jelzőpont. Olaf Scholz német kancellár kormánya számára a 100. nap március 17-én telt le.Tovább
Gadó Gábor
Ugyanazok a cipők
Martin M. Šimečka
Az orosz bűntudat kérdése
Az orosz társadalom arra példa, hogy az erkölcsi számonkérés ellenkező hatású lehet, és csak radikalizálja a gonoszt.Tovább
Váncsa István
Folt a zsákját
Lakatos Júlia
Egy párt mind felett?
Gegesy Ferenc
Utolsó esély
Tovább
Darvas Béla
Forgóajtó
Molnár Erzsébet
Igazából csak kopogtatni
Bán-Forgács Nóra
El a kezekkel a jogászoknak az alkotmánytól
Take away the constitution from jurists
Hegyi Iván
A kínos 12
Szűcs R. Gábor
Két vágányon
Orbán Viktor vasúton
A hetvenes-nyolcvanas években Budapest–Belgrád viszonylatban helyjegy csak az egyébként kényelmesnek mondható magyar szakaszon volt, a határ után érvényét vesztette. A menetrendi pontosság többnyire a véletlen műve, egyszer megfordult a fejemben, hogy tán épp azt büntetik. A vécékhez a vonaton Szabadkától Belgrádig a zsúfolt folyosó miatt már nem lehetett hozzáférni, de ami a higiénét illeti, talán jobb is. A tényleges menetidő a Budapest–Belgrád négyszáz kilométerén elérhette a kilenc-tíz-tizenkét órát. Évtizedekig ment ez így. A vonal felújítása nem tűrt halasztást. Az persze erősen vitatható, hogy az európai uniós tagjelölt Szerbia Keleten kereste a megoldást. A felújított vonal egy részének átadására 2022. március 19-én került sor, Aleksandar Vučić szerb elnök, Orbán Viktor magyar kormányfő és mások jelenlétében.Tovább
Szerbhorváth György
Szarajevó, újratöltve
Losoncz Miklós
Háború és világgazdaság
Oroszország és Ukrajna közvetlen világgazdasági szerepe szerény, a két országra a globális GDP és kereskedelem mintegy két százaléka jut, nemzetközi pénz- és tőkepiaci részesedésük szintén csekély. Ennek ellenére Oroszország Ukrajna elleni háborújának igen jelentős rövid távú hatásai voltak, illetve vannak, hosszú távon pedig maradandó következményei lehetnek a világgazdaságban. Ezek mértéke nagymértékben függ az Oroszországgal szembeni nyugati szankciók jellegétől és erősségétől, a háború időtartamától és Ukrajna jövőbeli státuszától. A rövid távú hatások a makrogazdasági mutatószámok romlásában, a hosszú távúak a globalizáció megtorpanásában, illetve visszafordulásában, tágabb értelemben a nemzetközi gazdasági és politikai viszonyok átrendeződésében jutnak kifejezésre.Tovább
Petőcz András
Búcsú Szkárosi Endrétől
V I S S Z H A N G
Paks 2. végórái
P Á R A T L A N
SZÍNÉSZEK
Szegő Márta
JÁRNI JÁR,
csak nem jut
jos
ÁRNYÉKVILÁG
-n-a
KORMÁNYPOGROM
msz
LAPOZGATÁS
Huszár Ágnes
GYAGYA
(Tódor)
A SUSZTER MEG AZ MLSZ
H. I.
NEMZETI SPORTPROPAGANDA
Völgyi Ferenc
AFFÉR
(celebrálja Nyerges András)
HETI TEXTUS
Szikszai Károly
BRIGÁDNAPLÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.