Szerző: BALÁZS ZSUZSANNA
2022.03.16.
Hétköznapi emberek próbálnak olyan feladatokat megoldani, ami gyakran az erejüket meghaladó mértékű szervezést igényelne – állítják az első pillanatoktól a fővárosi pályaudvarokon önkéntes munkát végző segítők. A tömött vonatokon például sokak számára esélytelen eljutni a vécékbe, és amikor a menekülők megérkeznek a pályaudvarokra, azzal szembesülnek, hogy a mosdóhasználatért fizetniük kell, sok ezer emberre 2-3 fülke jut, mobilvécéket pedig sehol nem állítottak fel. Hasonló gyakorlati problémát jelent, hogy a Nyugati és a Keleti pályaudvarok parkolói gyorsan megtelnek, az érkezők elszállítására önként vállalkozóknak először a parkolóőrökkel, rendőrökkel kell elintézni, hogy 10-15 percre tilosban is megállhassanak. Van olyan mobilszolgáltató, amely ingyenes sim-kártyákat ajánlott ugyan fel, de nem osztja ki őket a pályaudvaron, hanem fel kellene menni értük a pályaudvarok melletti bevásárlóközpontokban lévő üzletekbe. Ezt az elcsigázott, csomagokkal felpakolt menekültek nem tudják megtenni, az önkénteseknek pedig végesek a kapacitásaik – sorolta a problémákat a Nyugatinál segítséget nyújtó Szegedi-Varga Zsuzsanna képzőművész, aki szerint
„a magyar társadalom nincs hozzászokva a krízishelyzet okozta munkaszervezéshez. Hierarchikus rendszerben élünk, ahol a ranglétrán lejjebb lévők nem szoktak önálló döntéseket hozni, fentről várják az utasítást. Ez most nagyon meglátszik, mert az önkéntes munkában mindenki magára és a mellette álló hasonló önkéntesre van utalva. A horizontális szervezettségű munkafolyamat rendkívül hatékony ugyan, de olyan készségeket igényel, amit szinte egyik pillanatról a másikra kellett mindenkinek elsajátítani. Itt kreatívnak, önállónak kell lenni, és rengeteg bizalomra van szükség, mert az információ is horizontálisan terjed.” ...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.