Szerző: KACSKOVICS MIHÁLY BÉLA
2022.02.05.
A múlt héten tette közzé a Fidesz, hogy kiket indít egyéni jelöltként az ország 106 választó körzetében a parlamenti választásokon. A hivatalos kampányidőszak csupán február 12-én kezdődik, de a jelöltek már hónapok óta aktívan járják választókörzetüket, és találkoznak a helyi erős emberekkel, befolyással bíró közösségekkel.
A Facebook Hirdetéskezelője 2019-ben indult, azóta látni pontosan, hogy a közösségi oldalon hirdetők mikor, mennyi pénzből és kinek a pénzéből finanszírozták hirdetéseiket. A Fidesz politikusai a 2019-es önkormányzati választás után kezdtek aktívan költeni a felületen, így cikkünkben az összes költés az azóta a Facebookon reklámokra költött összes pénzt jelöli.
A 2022-es országgyűlési választáson egyéniben induló jelöltek Facebook-oldalán egyelőre nem látni kiugróan nagy reklámköltést, legalábbis mondjuk a Megafon Központ influenszereire elköltött több mint hatszázmillió forint mellett csupán aprócska összegnek tűnik, amit a jelöltekre költenek. Közöttük például kiugrónak számít Lázár János a maga összesen közel nyolcmillió forintos hirdetési költésével. Összesítettük a Fidesz egyéni jelöltjeinek költéseit az utóbbi két hétből, ebben az időszakban pedig összesen több mint tízmillió forintot költöttek el. A számláló azonban napról napra pörög.
Az egyéni jelöltek jelentős részének facebookos költéseit a Fidesz állja, azonban közel ugyanennyien nyúlnak a saját zsebükbe, hogy a legnagyobb közösségi oldalon hirdessék magukat. Olyan fideszes egyéni jelölt nincs, akinek ne lenne Facebook-oldala, olyan viszont akad, aki még egyáltalán nem költött még reklámokra a legnagyobb közösségi oldalon, ilyen például Lezsák Sándor, az országgyűlés fideszes alelnöke...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.