2022. január 31., hétfő

NÉHÁNY ÁBRA ARRÓL, HOGY MIÉRT SZTRÁJKOLNAK A TANÁROK

G7.HU
Szerző: PÁLOS MÁTÉ
2022.01.31.


A Pedagógusok Szakszervezete és a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete figyelmeztető sztrájkot tartott ma 8 és 10 óra között, követeléseik döntő része a közoktatásban dolgozók bérezésével és munkaterhelésével kapcsolatos. Az előbbiről az utóbbi hónapokban többször is írtunk, és bemutattuk azt is, hogy ez milyen mértékű pályaelhagyást okoz a pedagógusok körében. Most további adatokkal igyekszünk megvilágítani, hogy miért olyan nagy az elégedetlenség a tanárok körében.

A magyar közoktatás helyzetéről készített jelentést az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete megbízásából a T-Tudok Zrt. Lannert Judit oktatáskutató vezetésével. A négy háttértanulmányt összegző zárójelentés mintegy 120 oldalon világítja át a magyar közoktatás helyzetét és emberierőforrás-ellátottságát, vagyis azt a jelenséget, amit legegyszerűbben tanárhiánynak szoktunk mondani.

Az adatbázis-elemzések mellett a kutatáshoz két online adatfelvételt is végeztek: tavaly február-márciusban 1500 pedagógust és 180 intézményvezetőt értek el, ez régióra és általános, valamint középfokú képzésre reprezentatív mintát adott. Szintén online vettek fel adatot 600 pedagógushallgatótól.

A pedagógushiány intenzitásáról és részleteiről ad képet az elért intézményvezetők válaszai alapján készített táblázat. Ez alapján az iskolapszichológusok, családvédelmi szakemberek, matematika- és természettudományos tanárok hiánya a legégetőbb a magyar oktatási rendszerben...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.