2022. január 11., kedd

DÉLI KÖRVASÚT: AUTÓPÁLYA A BELVÁROSBAN

HÍRKLIKK
Szerző: FÖLD S. PÉTER
2022.01.11.


A Déli Körvasútnak elkeresztelt vasúti projekt visszásságairól, az újbudai lakosok tiltakozásáról, s az ellenvéleményeket semmibe vevő kivitelezői magatartásról több alkalommal is beszámolt a Hírklikk. A Vitézy Dávid vezényletével megvalósítandó beruházás gyakorlatilag Európa teherforgalmának egy részét vezetné át a főváros XI. kerületének sűrűn lakott területén, lakások és más ingatlanok közelében futnának a vagonok, veszélyeztetve a környék élővilágát, az ott lakók nyugalmát.


Az a döntés született, hogy az újbudai részen észak felé épül az új vágány. Plusz ott lesz a felvonulási terület is, ami miatt a helyben lakók úgy gondolják, el fogják pusztítani a parkjukat, ennek pedig érthetően nem örülnek... A lakosság nem igazán ad hitelt a nyugtató szavaknak, és lehet is benne valami, mert ha jól értesültünk, a tervezés során kiderült, az előírásoknak megfelelő zajvédelem gyakorlatilag nem oldható meg, alagútba kellene ehhez tenni a pályát, de legalább hat méter magas zajvédő fal kellene. Ezt városképi okokból sem a kerület, sem a főváros nem támogatta. A lakók tehát idegesek, a környék a harciasságáról ismert, és amikor meglátták, hogy elkezdik megjelölni a fákat a parkban, egyből arra gondoltak, amire logikusan gondolni is lehet egy ilyen helyzetben.” Ezt még 2019 október 6-án írták a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Facebook oldalán.

A Hírklikk a többi között itt, itt és itt írt a Déli Körvasút kapcsán a környéken élők kálváriájáról. A közelben lakók gyakorlatilag 2020 januárjában, egy közmeghallgatásnak kinevezett, valójában szánalmas szomorújátékká fajult összejövetelen hallhattak először hivatalosan a grandiózus tervekről. Pontosabban, a terveknek azon részéről, amelyet a Déli Körvasút kitervelői és kivitelezői az orrukra kívántak kötni. Egy igen mutatós, vetítéssel súlyosbított előadáson azt hallhatta a megjelent igen nagyszámú helyi közönség, hogy elővárosi vasutat építenek, mert ez korszerű és csökkenti a városrészen átmenő hatalmas közúti forgalmat. Látványos parkot, több zöld területet ígértek az itt élőknek, csupán azt felejtették el közölni velük, hogy az építkezés mintegy ezer fa kivágásával járna, hat évig tartana, valamint a legényegesebbet sem verték nagydobra, ami azért a tájékoztatón végül csak kiderült: hogy valójában a Budapest-Belgrád vasútvonal meghosszabbításaként a Magyarországon átmenő európai teherforgalom javát kívánják a lakott területek közvetlen közelében átvezetni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.