Szerző: Azénpénzem
2021.12.01.
Sokan fordultak már hozzánk azért, mert úgy érezték, bankjuk átverte őket. Mindenkinek azt tanácsoltuk, és nyomatékosítjuk most is, hogy bármi is legyen a gond, azt írásban panaszként érdemes eljuttatni a bankhoz. A panaszkezelésre ugyanis meglehetősen szigorú szabályok vonatkoznak, amelyeket a pénzügyi intézmények nem szeghetnek meg következmények nélkül. Mostantól pedig ezen a téren még nagyobb szigor jöhet.
Az MNB ugyanis új ajánlást adott ki a pénzügyi szervezetek panaszkezeléséről (ez teljes terjedelmében itt olvasható el). A jegybank hangsúlyozta: „a piaci szereplők számára megfogalmazott iránymutatások az ügyfélbarát és hatékony panaszkezelést mozdítják elő, ami hozzájárulhat a pénzügyi szervezetek és a fogyasztók közötti jogviták kialakulásának, elmélyülésének elkerüléséhez, illetve a szolgáltatók iránti közbizalom erősítéséhez”.
Megkönnyítik az eligazodást
Tapasztalataink szerint sokszor az ügyfelek nem tudnak eligazodni, nem látják át a lehetőségeiket. Ezen is segíthet az „apróbetűk” elleni fellépés. A jegybanki elvárások között szerepel ugyanis, hogy a panaszkezelési szabályzatot legalább 10-es betűmérettel kell elkészíteni, a honlapon elérhetővé tett szabályzatban pedig szükséges biztosítani a tárgyszavas keresés lehetőségét.
Jó gyakorlatnak számít – olvasható az MNB tájékoztatásában –, ha a pénzügyi szervezet honlapján kialakít egy a panaszok előterjesztésére szolgáló felületet. Szeretnék elérni, hogy itt, a weblapon és az ügyfél-kiszolgálási helyiségekben a panaszkezelési szabályzat mellett egy rövid, közérthető tájékoztatást, illetve a jegybanknak a témára vonatkozó Pénzügyi Navigátor Füzetét is elérhetővé tegyék. Friss jegybanki elvárás, hogy az itthon határon átnyúló tevékenységet végző pénzügyi szervezetek is biztosítsák a magyar nyelvű panaszkezelést...
Jó gyakorlatnak számít – olvasható az MNB tájékoztatásában –, ha a pénzügyi szervezet honlapján kialakít egy a panaszok előterjesztésére szolgáló felületet. Szeretnék elérni, hogy itt, a weblapon és az ügyfél-kiszolgálási helyiségekben a panaszkezelési szabályzat mellett egy rövid, közérthető tájékoztatást, illetve a jegybanknak a témára vonatkozó Pénzügyi Navigátor Füzetét is elérhetővé tegyék. Friss jegybanki elvárás, hogy az itthon határon átnyúló tevékenységet végző pénzügyi szervezetek is biztosítsák a magyar nyelvű panaszkezelést...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.