Szerző: DIPPOLD ÁDÁM
2021.12.14.
A Toyota is erősíti környezetbarát kínálatát: a világ legnagyobb autógyártója viszonylag későn szállt be az elektromos autók piacára, és annak ellenére, hogy a vállalat 70 milliárd dollárt szán a zéró emissziós fejlesztésekre, a cég elnök-vezérigazgatója szerint 2030-ra csupán a vállalat forgalmának harmadát adják majd az akkumulátoros modellek. Ez jóval kevesebb, mint amire a legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen számít, a cég számításai szerint ugyanis eddigre az eladott autók fele lesz majd akkumulátoros.
A Toyota elnök-vezérigazgatója, Tojoda Akiro szerint fontos, hogy a vásárlóknak biztosítsák a választás lehetőségét, miközben a cég elkötelezett az emisszió csökkentése iránt is. Tojoda szerint még korai lenne megjósolni, hogy hogyan fog kinézni az autópiac 2030-ban, de az elektromos autók mellett a cég hibrid és hidrogénhajtású modelleket is piacra dob majd.
Tojoda azt is bejelentette, hogy a korábban bejelentett 15 új modell helyett már 30 elektromos Toyotát terveznek piacra dobni az évtized végéig, valamint az akkumulátorok fejlesztésére szánt pénzt is megduplázták. A vállalat már korábban is óvatosan közelített a zéró emissziós fejlesztésekhez: miközben Tojoda a környezetvédelem fontosságát is hangsúlyozza, novemberben arra is felhívta a figyelmet, hogy a világ nagy része 2040-ben még nem áll majd készen az autóipar zöld fordulatára, és sok helyen megmaradnak még a hagyományos hajtású modelleknél...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.