Szerző: NAGY VIKTOR
2021.11.11.
...Miből lesz csökkentés?
A Kormányinfón egyértelművé tette Gulyás Gergely, hogy
AZ ÜZEMANYAGOK ADÓTARTALMA NEM VÁLTOZIK, A KERESKEDŐI ÁRRÉS CSÖKKEN, A KERESKEDŐKET NEM KOMPENZÁLJÁK.
Pletser szerint már csak azért sem nyúlhatnak hozzá a jövedéki adóhoz, mert a benzin esetében 36 eurócentet ír elő az Európai Unió minimális jövedéki adónak, és mivel az elmúlt hónapokban a forint jelentősen gyengült az euróval szemben, ezért ez a minimum szint már 131 forintnak felel meg, szemben a 120 forintos magyar jövedéki adóval.
A Kormányinfón egyértelművé tette Gulyás Gergely, hogy
AZ ÜZEMANYAGOK ADÓTARTALMA NEM VÁLTOZIK, A KERESKEDŐI ÁRRÉS CSÖKKEN, A KERESKEDŐKET NEM KOMPENZÁLJÁK.
Pletser szerint már csak azért sem nyúlhatnak hozzá a jövedéki adóhoz, mert a benzin esetében 36 eurócentet ír elő az Európai Unió minimális jövedéki adónak, és mivel az elmúlt hónapokban a forint jelentősen gyengült az euróval szemben, ezért ez a minimum szint már 131 forintnak felel meg, szemben a 120 forintos magyar jövedéki adóval.
Szükséges volt a rögzítés?
Valószínűleg nem áll elő az a helyzet, hogy tömeges hiány legyen normál üzemanyagból, mivel vélhetően csak a marzs nagy része tűnik el, és nem mélyebben vágnak a sebbe, feltételezve persze, hogy nem lesz nagyobb változás a főbb paraméterekben, a dollár-forint árfolyamban, olajárban.
Ha csak szigorúan a számok oldaláról vizsgáljuk a helyzetet, akkor az üzemanyagok iránti kereslet alapján nem mondható az, hogy indokolt volt az üzemanyagok árának befagyasztása egy alacsonyabb szinten, hiszen a Mol a múlt héten közzétett gyorsjelentésében arról számolt be, hogy
A MOTORÜZEMANYAG-KERESLET MEGHALADTA A 2019 HARMADIK NEGYEDÉVI FOGYASZTÁSI SZINTET MAGYARORSZÁGON, SZLOVÁKIÁBAN ÉS HORVÁTORSZÁGBAN IS...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.