Szerző: ZÁCH DÁNIEL
2021.11.06.
Három napon belül hárman is szabálytalanul használták az M30-as autópálya új, körülbelül 58 kilométeres szakaszát, amelyre több helyen is körforgalomból lehet fel- és lehajtani. A helyi pályamérnökség vezetője szerint számítani lehetett ezekre az esetekre, persze arra nem, hogy valaki szembefordul a menetiránnyal, miután észlelte, hogy nem az úti célja felé halad. Hozzá kell szoknunk a hasonló jelenségekhez? Mivel lehet kivédeni a frontális ütközést, és mire számíthatnak az érintett autósok?
Másfél héttel az átadás után feltűnően enyhe a forgalom az M30-as autópálya Miskolc és Encs közti szakaszán, legalábbis az M3-ashoz képest, ahol Budapestet elhagyva egymást érik a szabálytalanul előző kamionok, az utánfutós autók és furgonok nem tartják be rájuk vonatkozó 80 kilométeres sebességkorlátozást, és sokan a belső sávban felejtik magukat, miközben a külső szinte üres. Aki nem használja rendszeresen a magyar autópályákat, talán a haját tépi ezek miatt, de a felsorolt szabálysértésekben közös, hogy a rendőrség néhány éve kifejezetten utazik rájuk, miközben közvetlen balesetveszélyt általában nem okoznak.
Van viszont egy egyre gyakoribb helyzet, amit lehetetlen megszokni:
egyre többen tévesztik el a menetirányt és hajtanak fel valamelyik autóútra vagy autópályára a forgalommal szemben, esetleg megfordulnak, majd mennek néhány kilométert a forgalommal szemben, mielőtt lehajtanak valahol.
Az október végén átadott M30-ason az első napok váratlanul eseménytelenek voltak Kopcsó Gábor, a Magyar Közút Zrt. helyi mérnökségvezetője szerint, akivel a diszpécserközpontban beszélgetünk. Előttünk összesen 28 útfigyelő kamera képét mutatják a monitorok, mindenről videó készül, amelyet egy hónapig megőriznek, és ha kell, átadnak a rendőrségnek...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.