Szerző: TÓTH MIKLÓS BÁLINT
2021.11.08.
Ahogy Keisz Ágoston múlt heti írása, úgy a Nényei Pállal másfél hónapja készült podcastadás is behatóan tárgyalja az irodalomoktatás alapjait érintő kérdéseket. Utóbbiban az író-pedagógus a politika és a Nemzeti alaptanterv kapcsolatáról szólva amellett érvelt, hogy „ha nem szakmai alapon áll [hogy mit és miért tanítunk], hanem ideológiai alapon, onnantól kezdve megette a fene az egészet.” Történelmünk valóban számtalan példával szolgált arra, hogy sok más területhez hasonlóan az irodalomtanítás esetében is komoly veszélyekkel jár, ha a tanterv összeállításánál az esztétikai-pedagógiai szempontokat mellőzve egyedül – az egyébként teljességgel aligha kizárható – világnézeti megfontolások érvényesülnek. A tantárgy közgondolkodásra gyakorolt hatására tekintettel azonban szükséges feltennünk a kérdést, hogy annak keretei közt milyen szerepet szánjunk a tág értelemben vett politikának. Írásomban azt állítom, hogy nem egyszerűen lehetetlen kívül tartani a politikai témákat az irodalomórákon, hanem a politikamentesség sokak által követendőnek gondolt elvét érvényre juttatva valójában a felelős polgárrá nevelés egyik legfontosabb eszközéről mondunk le...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.